E-commerce to zmodernizowany sposób sprzedaży produktów po relatywnie niższych kosztach. Zmienił on sposób, w jaki przedsiębiorstwa prowadzą działalność gospodarczą i komunikują się z konsumentami. Dla prawie każdego rodzaju sprzedawcy detalicznego, założenie sklepu internetowego stało się koniecznością. Sklepy internetowe oferują różne korzyści zarówno dla detalistów, jak i klientów. Jednak utrzymanie sklepu internetowego online może stać się ogromnym i uciążliwym stresem dla detalistów, jeśli sklep nie jest zintegrowany z ich systemem Enterprise Resource Planning (ERP).

Powód stojący za integracją e-commerce z ERP?

Zazwyczaj firmy pomijają potrzebę integracji e-commerce z systemem ERP ze względu na koszty lub przerwy w działalności spowodowane koniecznością modyfikacji obecnych systemów. Jednak gdy widzisz plusy tej integracji na Twoje działania, a także na doświadczenia klientów, koszty wydają się być tego warte.

Kiedy zintegrujesz kanały sprzedaży e-commerce z systemem ERP, pozwoli Ci to funkcjonować jeszcze bardziej kompetentnie jako firma. Kluczowe rodzaje danych, takie jak wysyłka/śledzenie, zamówienie, klient, pozycja i zapasy są powiązane z Twoimi niezależnymi systemami.

Istnieją pewne rodzaje integracji, które automatycznie przekazują te dane między systemami, eliminując tym samym konieczność ręcznego wprowadzania danych z jednego systemu do drugiego.

Ręczne wprowadzanie zleceń sprzedaży do systemu ERP jest bolesnym i czasochłonnym procesem. Wiąże się on z wieloma trudnościami w aktualizacji danych produktów w programie Excel, a następnie wgrywaniu ich do sklepu internetowego. Jeśli jesteś uzależniony od ręcznego zmieniania zapasów w swoich systemach, lub nie jesteś w stanie zrobić tego wszystkiego, to może to spowodować nadmierną sprzedaż. Istnieje wiele szans na popełnienie błędów, ponieważ procesy te nie są zautomatyzowane. Niektóre z częstych błędów obejmują:

  •  Błędne adresy wysyłkowe
  •  Nieprawidłowe poziomy zapasów
  •  Brakujące, niekompletne lub nieprawidłowe informacje o produkcie

W skrócie, kiedy nie integrujesz e-commerce z ERP, stawiasz na szali doświadczenia konsumentów i swoją firmę.

Korzyści z integracji systemu ERP z E-Commerce 
Oto siedem głównych korzyści płynących z integracji Twojego sklepu internetowego z systemem ERP:

1. Redukcja zbędnych danych, zaangażowania ludzi i błędów:2

Dzięki integracji e-commerce, informacje o płatnościach i wysyłce, zamówienia internetowe i dane klienta internetowego są zintegrowane z systemem ERP. W podobny sposób, pomaga to załadować szczegóły pozycji i zapasów z ERP do portalu e-commerce. W ten sposób, integracja pomaga wyeliminować wymóg ponownego wprowadzania danych. To z kolei pomaga zmniejszyć nadmiarowość danych, zaangażowania ludzi i błędów.

2. Zmniejsza koszty operacyjne:

5

Dane w czasie rzeczywistym, które są dostępne z systemu ERP na froncie sklepowym, pozwala konsumentom na przeglądanie aktualnego stanu zamówień, dostępnych zapasów, a także śledzenie przesyłek z numerami. Zautomatyzowane wprowadzanie danych pomaga oszczędzać na błędach, przeróbkach i wstecznych nagraniach zamówień. Wszystkie te korzyści pomagają obniżyć koszty operacyjne.

3. Zwiększa wewnętrzną produktywność:

4

Zintegrowane systemy odgrywają istotną rolę w usprawnieniu kilku procesów biznesowych. Pomogło to zmniejszyć zaangażowanie zasobów ludzkich w te procesy. Internetowe zlecenia sprzedaży są zintegrowane z systemem ERP w czasie rzeczywistym, a to pomaga użytkownikowi back office ERP śledzić zamówienie natychmiast i rozpocząć dalsze przetwarzanie. W ten sposób integracja ogranicza cykl realizacji zamówień.

4. Zmniejsza koszty zapasów:

3

Wszystkie informacje o sprzedaży internetowej pojawiają się w Twoim systemie ERP natychmiast. Na podstawie tych transakcji internetowych, zapasy pozycji ERP będą również aktualizowane. Tak więc, z aktualnych informacji na temat zapasów i sprzedaży internetowej, użytkownik ERP może zaplanować zakup w odpowiedni sposób, zmniejszając tym samym koszty zapasów.

5. Zwiększa zadowolenie klienta:

7

Dzięki łatwości uzyskania aktualnych informacji o produkcie, śledzenia zamówień i dostępności zapasów z systemu ERP, zwiększa poziom zadowolenia konsumenta.

6. Generuje raporty finansowe w systemie ERP:

1

Sprawozdania finansowe ze sprzedaży generowane są przez aplikacje e-commerce. Poprzez integrację e-commerce z ERP, pomaga biznesowi w tworzeniu próbnego bilansu, bilansu przepływów pieniężnych itp. Co daje wymaganą przejrzystość informacji finansowych.

7. Lepsza kontrola nad biznesem:

6

Poprzez integrację e-commerce z procesami biznesowymi ERP, pomaga właścicielom firm uzyskać lepszą kontrolę nad ich działalnością, dając tym samym konkurencyjne zyski.