Firma Mater – dostawca usług zdrowotnych, który prowadzi sieć szpitali w Queensland w Australii – współpracuje z Avanade nad strategią transformacji cyfrowej, aby zmienić sposób świadczenia i otrzymywania opieki zdrowotnej. Kiedy nadeszła pandemia COVID-19, zaczęliśmy szukać szybkich rozwiązań, które pomogłyby dostawcy bezpiecznie radzić sobie z napływem pacjentów dotkniętych wirusem. Firma Mater musiała zastąpić papierowe, osobiste procesy zbierania danych rozwiązaniami cyfrowymi i wirtualnymi, minimalizując ryzyko przeniesienia wirusa i chroniąc bezpieczeństwo personelu i innych pacjentów.
Jedną z rzeczy, które najbardziej podoba mi się w pracy z Avanade jest to, że naprawdę poświęcili czas na zrozumienie nas, zarówno tego, czym zajmuje się Mater, jak i tego, jakie są nasze mocne i słabe strony, a w szczególności, gdzie mamy luki w wykorzystaniu obecnych technologii Microsoft.
Rozwiązanie
Avanade i Mater stworzyły aplikację w ciągu zaledwie kilku tygodni, wykorzystując Microsoft Power Apps, która zdigitalizowała przepływy pracy lekarzy i pielęgniarek oraz zautomatyzowała kilka formularzy i danych pacjentów, których organizacja nie była w stanie wykonać w ramach procesów opartych na papierze. Dzięki temu znacznie ograniczono czas, jaki opiekunowie spędzali na wypełnianiu formularzy i ręcznym raportowaniu, co pozwoliło na obsługę większej liczby pacjentów.
Kluczem do tego szybkiego wdrożenia było wykorzystanie Microsoft Dynamics 365 Healthcare Accelerator, który wykorzystuje wstępnie skonfigurowany model danych w celu szybkiego osiągnięcia wartości.
Wyniki
Mater po raz kolejny patrzy na swoją ogólną transformację cyfrową i jest znacznie dalej do przodu niż byłoby to możliwe bez naszego zaangażowania. Poprzez ustanowienie właściwych fundamentów, to rozwiązanie wspiera kryzys pandemiczny i pomoże Mater w podróży do digitalizacji większej liczby procesów w szpitalu i rozszerzenia poziomu opieki domowej, którą może zaoferować swoim pacjentom.
W Polsce jest stosunkowo mało dostępnych rozwiązań dla placówek medycznych. Cieżko znaleźć coś dla małych placówek. Sam korzystam z iMED (chyba od Simple) nie powiem ze jest to najlepsze rozwiązanie, ale pewnie są gorsze. Sami wiecie jak to jest w „państwowej” firmie… niby są pieniądze, ale jakoś ich nie widać. Ciekawe czy są w placówce medycznej ERP typu Microsoft 365. 🙂