Branża automotive to jedna z najbardziej rozwojowych gałęzi przemysłu w Europie. Zaliczyć do niej można nie tylko producentów samochodów, ale także akcesoriów i części. Pneuhage Serwis Opon – wiodący dystrybutor opon i felg dzięki optymalizacji procesów logistycznych i sprzedażowych umocnił swoją pozycję na rynku.

Pneuhage Serwis Opon to specjalista w dziedzinie felg i ogumienia, z centralą i działem dystrybucji hurtowej w Poznaniu oraz siecią ponad 100 warsztatów współpracujących na terenie całego kraju. Należy do globalnej grupy Penuhage, jednej z wiodących niezależnych sieci sprzedaży opon i felg na rynku europejskim, posiadającej ponad 120 punktów serwisowych, trzy zakłady bieżnikowania opon do samochodów użytkowych oraz centrum logistyczne Interpneu GmbH z magazynami Speyer, Karlsruhe oraz Nossen. Firma zajmuje się obsługą flotową samochodów osobowych, ciężarowych, a także wózków widłowych oraz maszyn przemysłowych. Zakres oferty obejmuje sprzedaż ogumienia, felg stalowych i aluminiowych oraz profesjonalne doradztwo dla klientów flotowych.

Rozwój firmy wymusił na niej konieczność optymalizacji procesów biznesowych. Dotychczasowa platforma do zarządzania nie spełniała rosnących oczekiwań i potrzeb biznesowych. Nie była w stanie sprostać potrzebie integracji wielu narzędzi, a także cechowała ją niska wydajność i niewystarczający przepływ danych. – Szukaliśmy rozwiązania, które będzie wspierać każdy obszar naszej działalności oraz będzie komunikować się z nowoczesnymi platformami b2b, porównywarkami cen oraz posiadanymi systemami Grupy Pneuhage. O pomoc w wyborze rozwiązania zwróciliśmy się do doradców z Komputronik Biznes – mówi Jakub Mąka, specjalista do spraw e-commerce Pneuhage.

Na podstawie przeprowadzonego audytu potrzeb funkcjonalnych i technicznych i w oparciu o wieloletnie doświadczenie Komputronik Biznes zaproponował wdrożenie innowacyjnego systemu ERP enova365. W ramach pakietu zaimplementowane zostały moduły: handel, sprzedaż, CRM, finanse i księgowość, kadry i płace. Standardowe rozwiązania enova365 zostały rozszerzone o autorskie, zaawansowane mechanizmy wymiany danych z zewnętrznymi systemami e-commerce, porównywarkami cenowymi oraz ERP.

– Wdrożony przez zespół doradców Komputronik Biznes system ERP enova365 zoptymalizował procesy związane z logistyką i sprzedażą. Dzięki niemu możemy na bieżąco aktualizować stany magazynowe oraz dokumenty. Enova365 zapewnia bezpieczeństwo danych, a zaawansowane mechanizmy konfiguracji ułatwiają np. automatyczne procesowanie dokumentów oraz personalizowanie wiadomości email i powiadomień SMS – mówi Robert Szymański, kierownik działu logistyki Pneuhage.

Enova365 to polski system klasy ERP, który służy do kompleksowego zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Pomaga w gromadzeniu, przechowywaniu i interpretacji danych, które pochodzą z podejmowanych procesów biznesowych. Charakteryzuje się wspólną bazą danych oraz spójnym interfejsem, umożliwiającym wygodną pracę we wszystkich obszarach. W systemie enova365 istnieją mechanizmy, pozwalające na łatwą i skuteczną integrację z innymi rozwiązaniami, a tym samym wymianę kluczowych danych pomiędzy systemami. Dzięki temu, można zyskać spójność zarządzania danymi i ciągłość procesów w firmie. Najczęściej enova365 jest integrowany z systemami magazynowymi, produkcyjnymi, obiegu dokumentów, czy z systemami bankowości elektronicznej.

Komputronik Biznes jako integrator IT posiada kompetencje i możliwości techniczne przeprowadzenia wstępnego audytu procesów i systemów, na których aktualnie pracuje każda firma. Dzięki temu może odwzorować procesy firmy w systemie enova365, usprawniając tym samym pracę pracowników i dając kontrolę nad przedsiębiorstwem. Oprócz wdrożenia rozwiązania Komputronik Biznes oferuje także opiekę serwisową, pomoc w aktualizacji systemu i jego rozwój wraz ze zmieniającymi się potrzebami.

 

Wizytówka firmy                                                                                                                                                                      Strona firmy