Globalna sprzedaż online w trzecim kwartale 2024 zanotowała skromny wzrost o 3% rok do roku. Globalny wolumen ruchu online również wzrósł nieznacznie – o 4% rok do roku. Niestety wydatki nie zwiększyły się, a wręcz spadły. Średni wydatek na jednego kupującego spadł nieznacznie o 1%.

Dane zebrane przez Salesforce w trzecim kwartale 2024 pokazują, że branża meblowa traci na sprzedaży – w Q3 2024spadek wyniósł 9% (w poprzednim kwartale spadek wynosił 13%). Wyhamowała sprzedaż luksusowych torebek(spadek o 2% rok do roku). Na niezmiennym poziomie pozostała sprzedaż elektroniki, żywności i urządzania domu – bez wzrostów czy spadków. Niewielkie wzrosty zanotowała odzież (1%), lepiej poradziło sobie obuwie (4%), a najlepiej zdrowie i uroda (10%). Liderem trzeciego kwartału są zabawki i edukacjawzrost o 18%.

Sprzedawcy w trzecim kwartale 2024 najczęściej komunikowali się z klientami przez pocztę elektroniczną (82%wiadomości). Współczynnik otwarcia e-maili wyniósł 20% (w Q2 wynosił 21%), a współczynnik kliknięcia w link0,61% (w Q2 wynosił 0,64%).

Kolejny kwartał z rzędu maleje udział komputerów przy zakupach. Urządzenia mobilne zwiększyły swój udział o 5%. 77% ruchu generowanego jest przez telefony komórkowe, przez które złożyliśmy 68% zamówień w Q3 2024.

Średnie wydatki na jedno zamówienie różnią się regionalnie: globalna średnia wynosi 2,61 USD, u Szwajcarów 5,71 USD, Niemcy 3,2 USD, Amerykanie 3,3 USD, Europa Wschodnia 1,58 USD.

Przeczytaj także: