Niezwykle dynamiczny rozwój polskiego rynku e-Commerce B2B to dla firm to jednocześnie szansa, jak i duże wyzwanie. Żeby mu sprostać, przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na cyfrową transformację swoich organizacji. Jaki jest stopień jej wdrożenia w firmach zajmujących się dystrybucją i handlem? W Sente postanowiliśmy to zbadać.

Co hamuje wdrożenie transformacji cyfrowej w polskich firmach dystrybucyjnych i handlowych?

Z badania na temat stopnia wdrożenia cyfrowej transformacji w polskich firmach dystrybucyjnych i handlowych, które przeprowadziliśmy, wynika, że aż 69% firm planuje wdrożenie rozwiązań z zakresu cyfrowej transformacji w przeciągu najbliższych 2 lat. Natomiast 42% z nich ma takie plany już na najbliższy rok. Badanych zapytaliśmy również o to, co uważają za największe bariery i przeszkody we wdrażaniu cyfrowej transformacji.

 

Działania w tym obszarze blokują przede wszystkim obawy, takie jak: brak czasu, wysokie koszty, a także brak odpowiedniej wiedzy na temat dostępnych rozwiązań. Uważamy, że wskazane przez przedsiębiorców bariery to wyzwania, którym można sprostać, korzystając z odpowiednich rozwiązań, technik i narzędzi.

 

Na podstawie analizy wyników badania stworzyliśmy publikację, adresującą wątpliwości i obawy, które blokują firmy przed wdrożeniem transformacji cyfrowej pt.: Jak przeprowadzić cyfrową transformację w firmie handlowej?

Jakie wyzwania stoją na drodze do cyfrowej transformacji?

 

Głównym celem, który przyświecał nam podczas przygotowywania publikacji była odpowiedź na obiekcje, które powstrzymują firmy przed wdrożeniem cyfrowej transformacji, a także zwiększenie wiedzy na temat sposobów jej wprowadzania w firmach zajmujących się handlem.

 

W przewodniku swoją wiedzą na ten temat podzielili się eksperci w następujących rozdziałach:

  • Maciej Gawlik i Przemysław Skrzek z Leanspin – Jak priorytetyzować pomysły? Jak generując pomysły na cyfrową transformację zachować skupienie strategiczne?
  • Marek Kich z X-Coding – Jak podejść do wyboru platformy B2B?
  • Piotr Stohnij – Jak zarządzać obawami pracowników w obliczu cyfrowej transformacji?
  • Krzysztof Wieczorek z Astra S.A. – Jak zorganizować procesy magazynowe i back-office w firmie handlowej w obliczu cyfrowej transformacji?
  • Bartosz Majewski z Casbeg – Jak przeprowadzać zmiany w organizacji pracy zespołów handlowych, aby działały efektywniej?
  • Marcin Kowalski z Human Partner – Jak finansować projekty cyfrowej transformacji?
  • Michał Dusiński z Agile Force – Jak rozbijać projekty transformacji na mniejsze części, aby przyspieszyć weryfikację ich założeń biznesowych i obniżać koszty?
  • Jakub Czyżkowski z Sente – Jak rozwiązania IT wspierają cyfrową transformację?

 

Publikację można pobrać tutaj: https://bit.ly/3GmtC43