Spółka-RTP-rozwija-możliwości-analizy-kosztów-produkcji

Spółka RTP rozwija możliwości analizy kosztów produkcji

Po zakończeniu wdrożenia systemu ERP HermesSQL, firma Radomskie Tekstylia Przemysłowe Sp. z o.o. wprowadziła kolejne usprawnienia w obszarze analiz.

W ramach współpracy powdrożeniowej, na wniosek głównej księgowej, zespół Humansoft, rozszerzył funkcje analizy kosztów w systemie ERP o koszty pośrednie, zgodnie z wzorem dostarczonym przez główną księgową.

Rozszerzona analiza kosztów, która automatycznie uwzględnia koszty materiałów, robocizny, kooperacji a teraz również koszty pośrednie, daje firmie pełniejszy obraz finansowy każdego etapu produkcji. Wcześniej obliczenie tych danych zajmowało kilka dni pracy w Excelu. Obecnie raport generowany jest natychmiast z systemu HermesSQL, jednym kliknięciem. Nowe możliwości analizy pozwalają nie tylko na szybsze obliczanie rzeczywistych kosztów produkcji, ale przede wszystkim umożliwiają bieżące monitorowanie rentowności produktów i optymalizację kosztów.

 

Rozszerzona analiza kosztów pozwala mi błyskawicznie uzyskać dokładny wgląd wydatków, co wcześniej było bardzo czasochłonne. Dzięki uwzględnieniu kosztów pośrednich, firma ma kontrolę nad realnymi kosztami produkcji i rentownością. To narzędzie pozwala naszej firmie szybciej reagować na zmieniające się warunki rynkowe i bardziej efektywnie zarządzać finansami, co jest kluczowe dla dalszego rozwoju przedsiębiorstwa

Justyna Kulińska

Główna Księgowa, RTP Sp. z o.o.

Warto przypomnieć, że jednym z głównych celów wdrożenia  Systemu ERP HermesSQL w spółce RTP, specjalizującej się w produkcji worków pralniczych oraz pokrowców na wózki transportowe, było zintegrowanie kluczowych obszarów działalności, takich jak: sprzedaż, magazyn, finanse i produkcja. W wyniku tego wyeliminowano podwójne wprowadzanie dokumentów, co usprawniło procesy i przyspieszyło obieg informacji.

Dodatkowo, w ramach wdrożenia, rozszerzono obieg dokumentów o rozliczenia kooperacyjne, co umożliwiło firmie lepszą kontrolę kosztów związanych z współpracą, zarówno w zakresie ilościowym, jak i finansowym.

Kolejnym ważnym aspektem wdrożenia systemu HermesSQL było opracowanie generatora technologii, który ułatwia obliczanie normatywów zużycia tkanin dla nowych produktów. To rozwiązanie pozwala firmie na szybsze i bardziej efektywne planowanie produkcji oraz optymalizację wykorzystania surowców.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zapakować zamówienie, żeby klienci chcieli wrócić do Twojego sklepu online?

Sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki nie tylko przekładają się na opinie klienta o sklepie online. Zgodnie z prawem za bezpieczeństwo przesyłki, jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia w trakcie transportu do klienta odpowiada właściciel sklepu internetowego. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy do jej uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika. W sytuacji uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy. Skoro to sklep zleca dostawę, wiec to na nim spoczywa obowiązek dochodzenia roszczeń od firmy kurierskiej. Jak wynika z danych zebranych przez Przesylarka.pl, aż 3 na 1000 przesyłek uległo uszkodzeniu w transporcie kurierskim w 2022 roku. Dlatego chcąc uniknąć niezadowolenia klienta i kłopotów z reklamacją warto zadbać również o odpowiednie i estetyczne zapakowanie zamówienia. Proces pakowania zamówień Pakowanie przesyłek to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Najlepiej stworzyć dla niego specjalnie przystosowane miejsce zaopatrzone w odpowiednie do pakowania paczek materiały i przyrządy. Warto ustalić standardy, które wpłyną na spójny wizerunek marki. Jest to bardzo istotne, szczególnie gdy za pakowanie odpowiada więcej osób. Tworząc zasady warto zwrócić uwagę na: szybkość i prostotę pakowania i rozpakowania, możliwie najniższy koszt przesyłki, zabezpieczenie produktów przed zniszczeniem w procesie dostawy, podejście proekologiczne, zbudowanie relacji z klientem. Materiały wykorzystywane do pakowania przesyłek powinny również iść w zgodzie z profilem firmy, np. naturalne kosmetyki dobrze jakby były zapakowane w ekologiczne kartony i wypełniacze. Jak prawidłowo spakować zamówienie? Koszt materiałów wykorzystywanych do spakowania zamówienia ponosi sprzedawca, dlatego przy opracowywaniu standardów pakowania powinno towarzyszyć hasło umiar. Formę opakowania zawsze należy dostosować do specyfiki sklepu, wysyłanego towaru oraz wielkości gabarytowej zamówień. Zawsze należy pamiętać, aby: wielkość paczki była proporcjonalna do rozmiarów zawartości, użyć tylko niezbędnej ilości wypełniaczy, zabezpieczyć ostre krawędzie i delikatne przedmioty, odpowiednio oznakować paczkę zawierającą szkło, zakleić paczkę w taki sposób, aby uniemożliwić jej samodzielne otwarcie w transporcie. Jak wyróżnić się opakowaniem przesyłki? Opakowania przesyłek w e-commerce może dodatkowo pełnić formę reklamy i stanowić część brandingu firmy. Jest wiele sposobów na wyróżnienie się właśnie wyglądem paczki. W tym celu można wykorzystać: kartony z nadrukowanym lub naklejonym logo, taśmę klejącą z logo lub hasłem marki, papier pakowy z nadrukiem, próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, podziękowanie za zakupy w sklepie, instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania. Estetyczne opakowanie opatrzone logo firmy oraz jakiś gratis, próbka, zniżka zawsze zostaną zapamiętane i docenione. Najczęstsze błędy popełniane przy pakowaniu zamówień Głównym błędem popełnianym przy pakowaniu zamówień jest wykorzystanie za dużych kartonów. Po pierwsze generuje to dodatkowe koszty, gdyż paczka zajmuje wtedy więcej miejsca na magazynie, wymaga użycia większej ilości wypełniacza i co najważniejsze cena przesyłki jest uzależniona od jej gabarytu. Inne błędy, na które trzeba uważać to: brak produktu w paczce – w trakcie kompletowania zamówienia zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie produkty trafiły do paczki, zniszczony produkt – wszelkie podatne na zniszczenia artykuły należy dodatkowo zabezpieczyć, zbyt dużo wypełniacza – użycie nadmiaru wypełniacza sprawi, że klient będzie musiał poradzić sobie z dodatkową ilością śmieci, nadmiar taśmy klejącej – oprócz kwestii estetycznej trzeba mieć na uwadze, że nadmiernie oklejone przesyłki trudniej będzie otworzyć i niechcący można uszkodzić produkty w środku. Choć możliwość otrzymania zamówienia do 12h jest w stanie zmotywować aż 87% klientów do dokonania zakupu, to na ich opinie o sklepie i decyzji o powrocie wpłynie także sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki. Warto się postarać, bo jak pokazują badania opublikowane przez Small Business Trends, prawdopodobieństwo kolejnej sprzedaży do obecnego klient wynosi aż 60-70%, podczas gdy do nowego tylko 5–20%. Humansoft e-commerce – Twoja sprzedaż online na wyższym poziomie Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak system ERP – pracujący na wspólnej bazie danych ze sklepem internetowym i platformą B2B oraz zintegrowany z BaseLinkerem i popularnymi marketplace’ami (Allegro, Amazon, eBay, Empik, Erli itp) – może zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe on-line, zapraszamy do kontaktu.
Jak-zapakować-zamówienie_-żeby-klienci-chcieli-wrócić-do-Twojego-sklepu-online
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń