Efektywne wykorzystanie danych ma mieć wpływ na jakość doświadczeń klienta. Dla retailu do święty graal, bo kupujący zawsze szukają marek, które spełnią wszystkie ich oczekiwania. A kiedy je znajdą, odchodzą, od tych, które je rozczarowały lub niewystarczająco zachwyciły.
Firma doradcza IDC szacuje, że efektywnie zintegrowane w chmurze dane mogą wpłynąć na wzrost zadowolenia klientów nawet o 50%. Flagowym przykładem jest marka odzieżowa PUMA, która dzięki wdrożeniu rozwiązań SAP zupełnie przebudowała swoje podejście do segmentacji klientów i stworzyła od nowa cały system poleceń.
Analitycy IDC przewidują, że do 2025 roku 75% sprzedawców detalicznych w pełni zintegruje w chmurze dane o zamówieniach i zapasach. To z kolei znacząco wpłynie na działania omnichannelowe firm. Efekt? Oprócz wspomnianego wzrostu zadowolenia konsumentów: poprawa konwersji nawet o 10% i zmniejszenie kosztów obsługi o 25%.
Zintegrowane w przejrzysty sposób dane pomagają sprzedawcom detalicznym szybko dostosowywać się do zmian na rynku. Systemy SAP umożliwiają wykorzystanie informacji z back-office’u i połączenie ich z danymi uzyskanymi bezpośrednio od klientów, co z kolei umożliwia projektowanie indywidualnych rozwiązań we wszystkich kanałach kontaktu z marką.
Lojalność w handlu detalicznym oznacza po prostu brak czegoś lepszego
To słowa Johna Furnera, dyrektora generalnego Walmart U.S. Właśnie dlatego tak olbrzymią rolę odgrywają nieformalni ambasadorzy marki, którzy nawet jeśli sami nie kupują, to polecają. Wiedza o tym procesie stała się punktem zwrotnym w podejściu zespołu PUMY do programu poleceń, zbudowanego na bazie zintegrowanych danych.