Zdjęcie

Międzynarodowe przedsiębiorstwo wybiera IFS 10

Pracownicy największego powstającego zakładu morskiego na Bliskim Wschodzie mogą szybciej korzystać ze swoich rozwiązań branżowych dzięki IFS.

Firma IFS, globalna dostawca zajmująca się aplikacjami dla przedsiębiorstw, ogłasza, że International Maritime Industries Company (IMI), rozpoczyna współprace przy wspólnym przedsięwzięciem Saudi Aramco, Lamprell, Bahri i Hyundai Heavy Industries, zakończyło pierwsze wdrożenie systemu IFS Applications™ w celu wsparcia kontraktów na konserwację, naprawy, remonty (MRO) i operacje back-office.

Zlokalizowany w Ras Al-Khair na wschodnim wybrzeżu Arabii Saudyjskiej IMI, po osiągnięciu pełnej operacyjności, będzie największym obiektem morskim w regionie i unikalnym na skalę światową pod względem kombinacji usług w wielu segmentach rynku: newbuild i MRO dla statków handlowych, w tym bardzo dużych tankowców (VLCC), masowców, morskich statków pomocniczych (OSV) i morskich platform wiertniczych.

Aby promować produktywność i zapewnić wydajność w całej swojej działalności, firma potrzebowała nowoczesnego, w pełni zintegrowanego rozwiązania ERP o solidnej funkcjonalności, przeznaczonego dla przemysłu morskiego. Po przeprowadzeniu kompleksowego procesu oceny, który obejmował głównych dostawców systemów ERP, firma IMI wybrała IFS Applications.

Po udanym wdrożeniu fazy 1, IFS Applications wspiera teraz krytyczne dla misji procesy i operacje oraz jest w pełni zintegrowany z finansami, zarządzaniem kapitałem ludzkim (HCM), płacami i zamówieniami.

Jesteśmy pod wrażeniem możliwości systemu IFS Applications 10 i cieszymy się na długą i owocną współpracę z globalnym dostawcą ERP, który z powodzeniem wspiera firmy z branży stoczniowej”, powiedział Emad Al-Humam, Wiceprezes ds. technologii informatycznych w IMI. „Otwarta architektura platformy IFS umożliwia nam łatwe podłączenie naszych najlepszych systemów do naszego szkieletu ERP, a tym samym uzyskanie nieocenionej wiedzy operacyjnej”. Inwestując w centralną, zintegrowaną platformę, IMI uzyska lepszy wgląd w biznes dzięki pełnej widoczności procesów. Wchodząc w kolejną fazę procesu wdrożenia, możemy polegać na systemie IFS Applications, który pomoże nam zwiększyć wydajność naszych głównych procesów i metodologii pracy.

Mehmood Khan, Dyrektor Zarządzający IFS na Bliskim Wschodzie, dodał:

Jesteśmy dumni, że nasza technologia przyczynia się do poprawy wydajności, a także większej widoczności i integralności w ogromnej skali operacji IMI. Firma IFS w pełni rozumie wyzwania biznesowe związane z wdrożeniem na tak dużą skalę. Dzięki naszej wiedzy specjalistycznej i najlepszym praktykom, mamy nadzieję na dostarczenie doskonałego rozwiązania, które spełni wysokie standardy IMI.

Rozwiązanie IFS zostanie wdrożone przez IFS Partner DAR.ME.

W Polsce partnerem firmy IFS jest Infoconsulting, firma która zaczyna otwierać swoje biura za granicami polski. Wiecej informacji na ten temat można przeczytać w tym artykule :

 InfoConsulting rozszerza partnerstwo z IFS, będzie rozwijać biznes w Finlandii

O IMI

International Maritime Industries, zlokalizowany w „King Salman International Complex for Maritime Industries and Services” w Ras Al-Khair w Arabii Saudyjskiej, będzie największym, kompleksowym obiektem morskim w MENA. Po zakończeniu budowy, roczna zdolność produkcyjna zakładu wyniesie cztery (4) nowe platformy wiertnicze i ponad 43 nowe statki, w tym VLCC, oprócz obsługi ponad 260 produktów morskich. Oczekuje się, że główne operacje produkcyjne rozpoczną się pod koniec 2020 roku, a pełna zdolność produkcyjna zakładu zostanie osiągnięta do 2022 roku. International Maritime Industries jest spółką joint venture między Saudi Aramco, Lamprell Energy Limited, Bahri i Hyundai Heavy Industries.

Źródło : ifs.com

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń