Jakie-kryteria-przyjąć-wybierając-system-Business-Intelligence

Jakie kryteria przyjąć wybierając system Business Intelligence?

Decydując się na zakup i wdrożenie nowego systemu Business Intelligence warto opracować główne kryteria jego wyboru.W tym celu pomocne jest sporządzenie listy, która pomoże wszystkim zaangażowanym zrozumieć jasno sformułowane oczekiwania wobec rozwiązania. Listę warto sporządzić w taki sposób, aby precyzyjnie określała, jaki cel ma być osiągnięty dzięki nowemu systemowi oraz jakie funkcjonalności są niezbędne do jego skutecznego wdrożenia.

Ustalenie kryteriów jest trudne, dlatego wiele osób szuka podpowiedzi. Ale czy biorąc pod uwagę różnorodność profili działalności i wielkości przedsiębiorstw możemy mówić o popularności pewnych kryteriów? Okazuje się, że „tak”, co dowodzi badanie ankietowe BARC – The BI Survey.

O badaniu The BI Survey

Uczestnicy badania The BI Survey poproszeni zostali o określenie pięciu najważniejszych kryteriów, którymi kierowali się przy wyborze rozwiązania Business Intelligence. Respondenci mogli wskazać maksymalnie pięć odpowiedzi wraz z informacją szeregującą od najważniejszego i najskuteczniejszego powodu. Część osób wybrała jednak mniej i średnio na użytkownika przypadło 4,1 odpowiedzi.

10 kluczowych kryteriów wyboru systemu Business Intelligence

kryteria wyboru BI

Dziewięć z dziesięciu najwyżej notowanych kryteriów jest związanych wyłącznie z produktem, a nie z dostawcami lub kosztami. Aż 51% respondentów wskazało funkcjonalność jako najważniejszy czynnik wyboru systemu Business Intelligence. Natomiast dla ponad 1/3 bardzo istota jest łatwość obsługi rozwiązania zarówno przez odbiorców raportów jak i ich projektantów. Elastyczność oprogramowania jest istotna dla 36%, a szybkość odpowiedzi na zapytania dla 32%. Kolejne miejsca zajęły predefiniowany zbiór danych – 28%, zdolność do przetwarzania dużych zbiorów danych – 19% i wsparcie dużej liczby użytkowników 18%.

Wskaźniki powiązane z ceną

Co ciekawe w pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden wskaźnik powiązany z ceną, aczkolwiek pojawia się na drugiej pozycji. Stosunek ceny do możliwości wybrało, aż 40% respondentów. Drugie kryterium cenowe „zakup powiązany z innym produktem” – wskazało 8% respondentów.

40% respondentów wybrało stosunek ceny do możliwości, co uplasowało to kryterium na drugiej pozycji

Wskaźniki powiązane z dostawcami

Analizując wyniki The Barc Survey jasno widać, że obecnie firmy wybierają Business Intelligence ze względu na jego funkcjonalności. Dostęp do lokalnego suportu jest istotny dla 15% ankietowanych, podobnie jak reputacja produktu czy dostawcy. Tylko co 10 respondent wskazał standardy korporacyjne jako istotny czynnik wyboru. Natomiast wielkość i stabilność finansowa dostawcy są ważna dla 8%, a dobra relacja z dostawcą już tylko dla 6% ankietowanych.

kryteria wybioru BI

Wnioski

Analiza wykazała, że główne kryteria wyboru systemu BI skupiają się na cechach produktu, a nie jedynie na aspekcie finansowym. Kluczowymi atutami, które determinują wybór, są: funkcjonalność, łatwość obsługi, wydajność oraz elastyczność produktu.

*Artykuł powstał na podstawie raportu BARC – The BI Survey (BI Software selection criteria)

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zapakować zamówienie, żeby klienci chcieli wrócić do Twojego sklepu online?

Sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki nie tylko przekładają się na opinie klienta o sklepie online. Zgodnie z prawem za bezpieczeństwo przesyłki, jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia w trakcie transportu do klienta odpowiada właściciel sklepu internetowego. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy do jej uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika. W sytuacji uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy. Skoro to sklep zleca dostawę, wiec to na nim spoczywa obowiązek dochodzenia roszczeń od firmy kurierskiej. Jak wynika z danych zebranych przez Przesylarka.pl, aż 3 na 1000 przesyłek uległo uszkodzeniu w transporcie kurierskim w 2022 roku. Dlatego chcąc uniknąć niezadowolenia klienta i kłopotów z reklamacją warto zadbać również o odpowiednie i estetyczne zapakowanie zamówienia. Proces pakowania zamówień Pakowanie przesyłek to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Najlepiej stworzyć dla niego specjalnie przystosowane miejsce zaopatrzone w odpowiednie do pakowania paczek materiały i przyrządy. Warto ustalić standardy, które wpłyną na spójny wizerunek marki. Jest to bardzo istotne, szczególnie gdy za pakowanie odpowiada więcej osób. Tworząc zasady warto zwrócić uwagę na: szybkość i prostotę pakowania i rozpakowania, możliwie najniższy koszt przesyłki, zabezpieczenie produktów przed zniszczeniem w procesie dostawy, podejście proekologiczne, zbudowanie relacji z klientem. Materiały wykorzystywane do pakowania przesyłek powinny również iść w zgodzie z profilem firmy, np. naturalne kosmetyki dobrze jakby były zapakowane w ekologiczne kartony i wypełniacze. Jak prawidłowo spakować zamówienie? Koszt materiałów wykorzystywanych do spakowania zamówienia ponosi sprzedawca, dlatego przy opracowywaniu standardów pakowania powinno towarzyszyć hasło umiar. Formę opakowania zawsze należy dostosować do specyfiki sklepu, wysyłanego towaru oraz wielkości gabarytowej zamówień. Zawsze należy pamiętać, aby: wielkość paczki była proporcjonalna do rozmiarów zawartości, użyć tylko niezbędnej ilości wypełniaczy, zabezpieczyć ostre krawędzie i delikatne przedmioty, odpowiednio oznakować paczkę zawierającą szkło, zakleić paczkę w taki sposób, aby uniemożliwić jej samodzielne otwarcie w transporcie. Jak wyróżnić się opakowaniem przesyłki? Opakowania przesyłek w e-commerce może dodatkowo pełnić formę reklamy i stanowić część brandingu firmy. Jest wiele sposobów na wyróżnienie się właśnie wyglądem paczki. W tym celu można wykorzystać: kartony z nadrukowanym lub naklejonym logo, taśmę klejącą z logo lub hasłem marki, papier pakowy z nadrukiem, próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, podziękowanie za zakupy w sklepie, instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania. Estetyczne opakowanie opatrzone logo firmy oraz jakiś gratis, próbka, zniżka zawsze zostaną zapamiętane i docenione. Najczęstsze błędy popełniane przy pakowaniu zamówień Głównym błędem popełnianym przy pakowaniu zamówień jest wykorzystanie za dużych kartonów. Po pierwsze generuje to dodatkowe koszty, gdyż paczka zajmuje wtedy więcej miejsca na magazynie, wymaga użycia większej ilości wypełniacza i co najważniejsze cena przesyłki jest uzależniona od jej gabarytu. Inne błędy, na które trzeba uważać to: brak produktu w paczce – w trakcie kompletowania zamówienia zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie produkty trafiły do paczki, zniszczony produkt – wszelkie podatne na zniszczenia artykuły należy dodatkowo zabezpieczyć, zbyt dużo wypełniacza – użycie nadmiaru wypełniacza sprawi, że klient będzie musiał poradzić sobie z dodatkową ilością śmieci, nadmiar taśmy klejącej – oprócz kwestii estetycznej trzeba mieć na uwadze, że nadmiernie oklejone przesyłki trudniej będzie otworzyć i niechcący można uszkodzić produkty w środku. Choć możliwość otrzymania zamówienia do 12h jest w stanie zmotywować aż 87% klientów do dokonania zakupu, to na ich opinie o sklepie i decyzji o powrocie wpłynie także sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki. Warto się postarać, bo jak pokazują badania opublikowane przez Small Business Trends, prawdopodobieństwo kolejnej sprzedaży do obecnego klient wynosi aż 60-70%, podczas gdy do nowego tylko 5–20%. Humansoft e-commerce – Twoja sprzedaż online na wyższym poziomie Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak system ERP – pracujący na wspólnej bazie danych ze sklepem internetowym i platformą B2B oraz zintegrowany z BaseLinkerem i popularnymi marketplace’ami (Allegro, Amazon, eBay, Empik, Erli itp) – może zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe on-line, zapraszamy do kontaktu.
Jak-zapakować-zamówienie_-żeby-klienci-chcieli-wrócić-do-Twojego-sklepu-online
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń