Jak przyśpieszyć wgląd w informacje biznesowe

Jak przyśpieszyć wgląd w informacje biznesowe?

Jeśli obecne wydarzenia czegoś dowodzą, to tego, że analityka oparta na szybkim dostarczaniu aktualnych, wiarygodnych danych ma kluczowe znaczenie. Ale uzyskanie właściwego wglądu dokładnie wtedy, kiedy jest potrzebny, wymaga czegoś więcej niż tylko ładnej wizualizacji.

W jaki sposób można zapewnić wszystkim zdolność podejmowania najlepszych możliwych decyzji, bez względu na to, jak „ważna” może to być decyzja?

Niezależnie od tego, czy jesteś liderem w BI, analitykiem biznesowym, menedżerem IT czy też dopiero zaczynasz pracę z danymi – coraz częściej oczekuje się od Ciebie lepszego wykorzystania danych w celu zwiększenia wartości biznesowych i przewagi nad konkurencją. W tym przewodniku znajdziesz siedem kluczowych sposobów, dzięki którym analityka może udoskonalić podejmowanie decyzji przez każdego pracownika, a Twoja organizacja może umożliwić większej liczbie osób podejmowanie mądrzejszych działań.

1. Historyk kontra wizjoner

Tradycyjne systemy BI z prekonfigurowanymi, przetworzonymi zbiorami danych są zaprojektowane do analizy dotychczasowych zdarzeń, a następnie informowania o tym, jakie działania należy podjąć. I choć dane historyczne są ważne, to już nie wystarczają.

W dzisiejszych czasach ludzie potrzebują możliwości reagowania na zmieniające się dane w czasie rzeczywistym. Kolejna generacja analityki danych szybko ewoluuje, obejmując „dane w ruchu”. Oznacza to dostarczanie właściwych danych we właściwym czasie oraz posiadanie świadomości sytuacyjnej w czasie rzeczywistym. Mówiąc prościej, jest to stan, w którym użytkownicy mają możliwość podejmowania działań w dowolnym momencie na podstawie tego, co dzieje się w ich danych.

Co to jest Active Intelligence?

Stan ciągłej inteligencji, w którym technologia i procesy wspierają się do natychmiastowych działań na podstawie aktualnych danych w czasie rzeczywistym.

2. Maszyny zastępują ludzi kontra Maszyny wzmacniają ludzi

Gdy użytkownicy biznesowi są ograniczeni do narzędzi wizualizacyjnych, które wymagają pomocy ekspertów, spada produktywność – ale też zdolność do uzyskiwania najlepszych spostrzeżeń i podejmowania świadomych decyzji. Co gorsza, algorytmy maszynowe mogą z czasem zawężać perspektywę, tworząc bańki informacyjne.

Aby umożliwić wszystkim zwiększanie wartości biznesowej, musimy połączyć technologie, takie jak sztuczna inteligencja z ludzką intuicją w synergiczny sposób. Wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji może wzmocnić ludzki umysł i pozwolić ludziom zadawać swoim danym dowolne pytania. Udział ekspertów nie jest niezbędny.

Co to jest analityka rozszerzona?

Połączenie sztucznej inteligencji i machine learning pozwala, analityce rozszerzonej usprawnić cały cykl życia danych – od tworzenia poprzez wgląd, aż po działanie. Wspiera użytkowników, automatyzując zadania i czyniąc analitykę bardziej dostępną dla każdego.

3. Widzenie tunelowe kontra widzenie peryferyjne

Liniowa eksploracja danych na podstawie zapytań jest sztywna, czasochłonna i może sięgać w dane tylko do pewnego stopnia. Cykl „pytaj, czekaj, odpowiadaj” nadmiernie obciąża analityków i ostatecznie ogranicza wgląd w dane – jest to metoda, która często nie pozwala nadążyć za tempem rozwoju biznesu.

Aby użytkownicy na wszystkich poziomach umiejętności (nie tylko eksperci) mogli odkrywać spostrzeżenia jak eksperci, potrzebują interaktywnej, swobodnej eksploracji we wszystkich swoich danych. Bez granic, bez czekania. Wymaga to platformy do analizy danych łączącej dużą liczbę źródeł danych – oraz zapewniającej wysoką wydajność obliczeń i skojarzeń, gdy użytkownicy wchodzą z nimi w interakcję. Dzięki takiemu rozszerzonemu polu widzenia i związanej z nim mocy, ludzie mogą pracować z prędkością myśli.

Ograniczony widok czy pełny obraz?

Wybór jest oczywisty.

4. Zależność od ekspertów kontra samowystarczalność

Od szczebla kierowniczego do użytkownika biznesowego – każdy w organizacji powinien mieć możliwość łatwej i intuicyjnej interakcji z danymi. Jeśli jednak większość użytkowników musi polegać na pomocy ekspertów, wydajność spada – a cenne informacje mogą pozostać niezauważone.

Przetwarzanie języka naturalnego (NLP) ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o umożliwienie większej liczbie użytkowników zadawania pytań dotyczących ich danych bez pomocy ekspertów. NLP ułatwia interakcję z danymi poprzez automatyczne przetwarzanie niuansów ludzkiego języka i zrozumienie intencji użytkownika. Możliwość swobodnej interakcji z analityką w bardziej intuicyjny sposób uwalnia moc danych dla znacznie większej liczby zwykłych użytkowników biznesowych. Co więcej, pozwala im na szybkie uzyskanie odpowiedzi i podejmowanie decyzji opartych na danych.

5. W ciemności konta w głąb danych

Wszystko, od polityki przez środowisko, po postęp technologiczny zmienia się szybciej niż kiedykolwiek. Dziś nie wystarczy, że firmy nadążają za zmianami – muszą je wyprzedzać. Ale jak?

Organizacje muszą wyposażyć swoich decydentów w odpowiednie dane, we właściwym miejscu i w odpowiednim czasie. Włączenie analityki do przepływów pracy w momencie podejmowania decyzji daje użytkownikom szybki dostęp do odpowiednich danych bez spowalniania ich pracy.

Możliwość tworzenia alertów w czasie rzeczywistym, opartych na danych i wywołanych, dzięki pojawiającym się działaniom biznesowym może pomóc użytkownikom w łatwym wykrywaniu anomalii. Inteligentne alerty skłaniają do przemyślanych działań opartych na spostrzeżeniach. Analityka mobilna pozwala na podejmowanie natychmiastowych działań w momencie decyzji. W sumie jest to wyrafinowane podejście do szybkiego reagowania, które sprzyja głębszemu zaangażowaniu użytkowników.

6. Skomplikowane kontra jasne

Pewnym sposobem na przytłoczenie użytkowników i odwrócenie ich uwagi od odkrywania spostrzeżeń jest dostarczenie im mylących wizualizacji danych lub zbyt wielu wskaźników KPI. W jaki sposób Twój system BI może sprawić, że ludzie będą zaangażowani i wydajni?

Platforma analizy danych z wysokiej klasy wizualizacjami i dobrze zaprojektowanymi dashboardami  może pomóc w monitorowaniu bieżących warunków i uwypuklić kluczowe spostrzeżenia w centrum uwagi. Dobrze funkcjonujące, w pełni interaktywne dashboardy powinny inspirować użytkowników do eksploracji danych i podejmowania bardziej trafnych decyzji.

Dodatkowo, inteligentne strategie KPI mogą sprawić, że realne cele będą w zasięgu ręki i pomogą w osiągnięciu pożądanych rezultatów. Wszystko sprowadza się do trzech głównych czynników: wyboru właściwych wskaźników KPI; zwiększenia umiejętności korzystania z danych; oraz ustanowienia procesu iteracyjnego, obejmującego raportowanie oraz okresowe ewoluowanie i udoskonalanie wskaźników KPI.

7. Zagubienie w danych kontra zrozumienie danych

Pomimo postępów, które ułatwiają zarządzanie i eksplorację ogromnej ilości danych, większość osób podejmujących decyzje biznesowe nadal nie potrafi pewnie z nich korzystać. Niedawno przeprowadzone badanie wykazało, że tylko 34% firm zapewnia szkolenia z zakresu danych, a zaledwie 17% zachęca swoich pracowników do większego oswojenia się z nimi, by korzystać z nich w wygodny sposób. Nie dziwi więc, że 61% pracowników zgłasza, że czuje stres z powodu przeciążenia danymi.

Najskuteczniejszym sposobem na przezwyciężenie tego opóźnienia i sprawienie, by więcej osób poczuło się pewnie jest promowanie kultury opartej na danych. Obejmuje to zwiększanie umiejętności korzystania z danych poprzez programy szkoleniowe, które skupiają się nie tylko na umiejętnościach technicznych, ale także na współpracy, ciekawości, krytycznym myśleniu. Niezależnie od tego, czy takie szkolenia są częścią istniejących programów doszkalających, czy też są to specjalistyczne kursy, podnoszenie umiejętności korzystania z danych zwiększa produktywność – co z kolei może prowadzić do lepszych wyników biznesowych.

  • Tylko 24% pracowników jest przekonanych o swojej umiejętności odczytywania, pracy z danymi, analizowania ich i argumentowania na ich podstawie,
  • 36% użytkowników danych wolałoby znaleźć alternatywną metodę wykonania zadania bez użycia danych.

Moc danych dla ludzi

Aby organizacje mogły stawić czoła dzisiejszym i przyszłym wyzwaniom, niezbędne jest wyposażenie pracowników we wszystko, co jest im potrzebne do osiągnięcia sukcesu.

  • Dostarczaj właściwe dane we właściwym czasie,
  • Zapewnij najlepsze narzędzia BI, które pozwolą nadać sens tym danym,
  • Zachęcaj do kultury opartej na danych poprzez ogólnofirmowe inicjatywy w zakresie znajomości danych.

W rozwoju firmy, ludzie są najważniejsi. Jeśli mają oni umiejętności, ciekawość i chęć dotarcia do właściwych informacji, będą mogli podejmować lepsze decyzje i mieć znacznie większy wpływ na zwiększenie wartości firmy.

Qlik jest jedynym na rynku kompletnym rozwiązaniem analitycznym, które pomaga uwolnić, znaleźć, zrozumieć i zaufać Twoim danym, abyś mógł działać na ich podstawie w czasie rzeczywistym.

Dzięki samoobsługowej platformie do analizy danych, opartej na sztucznej inteligencji, możesz:

  • Wykorzystać dane w każdej decyzji biznesowej,
  • Dać każdemu – na  każdym poziomie umiejętności – możliwość eksploracji danych, dzięki unikalnemu silnikowi asocjacyjnemu,
  • Podejmować działania na danych z szybkością, która równoważy ryzyka i zysk.

Dzięki Qlik użytkownicy danych mogą podążać za swoją ciekawością, swobodnie eksplorować dane i dokonywać przełomowych odkryć.

Źródło: Qlik.com

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zapakować zamówienie, żeby klienci chcieli wrócić do Twojego sklepu online?

Sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki nie tylko przekładają się na opinie klienta o sklepie online. Zgodnie z prawem za bezpieczeństwo przesyłki, jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia w trakcie transportu do klienta odpowiada właściciel sklepu internetowego. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy do jej uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika. W sytuacji uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy. Skoro to sklep zleca dostawę, wiec to na nim spoczywa obowiązek dochodzenia roszczeń od firmy kurierskiej. Jak wynika z danych zebranych przez Przesylarka.pl, aż 3 na 1000 przesyłek uległo uszkodzeniu w transporcie kurierskim w 2022 roku. Dlatego chcąc uniknąć niezadowolenia klienta i kłopotów z reklamacją warto zadbać również o odpowiednie i estetyczne zapakowanie zamówienia. Proces pakowania zamówień Pakowanie przesyłek to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Najlepiej stworzyć dla niego specjalnie przystosowane miejsce zaopatrzone w odpowiednie do pakowania paczek materiały i przyrządy. Warto ustalić standardy, które wpłyną na spójny wizerunek marki. Jest to bardzo istotne, szczególnie gdy za pakowanie odpowiada więcej osób. Tworząc zasady warto zwrócić uwagę na: szybkość i prostotę pakowania i rozpakowania, możliwie najniższy koszt przesyłki, zabezpieczenie produktów przed zniszczeniem w procesie dostawy, podejście proekologiczne, zbudowanie relacji z klientem. Materiały wykorzystywane do pakowania przesyłek powinny również iść w zgodzie z profilem firmy, np. naturalne kosmetyki dobrze jakby były zapakowane w ekologiczne kartony i wypełniacze. Jak prawidłowo spakować zamówienie? Koszt materiałów wykorzystywanych do spakowania zamówienia ponosi sprzedawca, dlatego przy opracowywaniu standardów pakowania powinno towarzyszyć hasło umiar. Formę opakowania zawsze należy dostosować do specyfiki sklepu, wysyłanego towaru oraz wielkości gabarytowej zamówień. Zawsze należy pamiętać, aby: wielkość paczki była proporcjonalna do rozmiarów zawartości, użyć tylko niezbędnej ilości wypełniaczy, zabezpieczyć ostre krawędzie i delikatne przedmioty, odpowiednio oznakować paczkę zawierającą szkło, zakleić paczkę w taki sposób, aby uniemożliwić jej samodzielne otwarcie w transporcie. Jak wyróżnić się opakowaniem przesyłki? Opakowania przesyłek w e-commerce może dodatkowo pełnić formę reklamy i stanowić część brandingu firmy. Jest wiele sposobów na wyróżnienie się właśnie wyglądem paczki. W tym celu można wykorzystać: kartony z nadrukowanym lub naklejonym logo, taśmę klejącą z logo lub hasłem marki, papier pakowy z nadrukiem, próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, podziękowanie za zakupy w sklepie, instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania. Estetyczne opakowanie opatrzone logo firmy oraz jakiś gratis, próbka, zniżka zawsze zostaną zapamiętane i docenione. Najczęstsze błędy popełniane przy pakowaniu zamówień Głównym błędem popełnianym przy pakowaniu zamówień jest wykorzystanie za dużych kartonów. Po pierwsze generuje to dodatkowe koszty, gdyż paczka zajmuje wtedy więcej miejsca na magazynie, wymaga użycia większej ilości wypełniacza i co najważniejsze cena przesyłki jest uzależniona od jej gabarytu. Inne błędy, na które trzeba uważać to: brak produktu w paczce – w trakcie kompletowania zamówienia zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie produkty trafiły do paczki, zniszczony produkt – wszelkie podatne na zniszczenia artykuły należy dodatkowo zabezpieczyć, zbyt dużo wypełniacza – użycie nadmiaru wypełniacza sprawi, że klient będzie musiał poradzić sobie z dodatkową ilością śmieci, nadmiar taśmy klejącej – oprócz kwestii estetycznej trzeba mieć na uwadze, że nadmiernie oklejone przesyłki trudniej będzie otworzyć i niechcący można uszkodzić produkty w środku. Choć możliwość otrzymania zamówienia do 12h jest w stanie zmotywować aż 87% klientów do dokonania zakupu, to na ich opinie o sklepie i decyzji o powrocie wpłynie także sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki. Warto się postarać, bo jak pokazują badania opublikowane przez Small Business Trends, prawdopodobieństwo kolejnej sprzedaży do obecnego klient wynosi aż 60-70%, podczas gdy do nowego tylko 5–20%. Humansoft e-commerce – Twoja sprzedaż online na wyższym poziomie Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak system ERP – pracujący na wspólnej bazie danych ze sklepem internetowym i platformą B2B oraz zintegrowany z BaseLinkerem i popularnymi marketplace’ami (Allegro, Amazon, eBay, Empik, Erli itp) – może zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe on-line, zapraszamy do kontaktu.
Jak-zapakować-zamówienie_-żeby-klienci-chcieli-wrócić-do-Twojego-sklepu-online
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń