IFS

IFS wśród liderów raportu IDC MarketScape

IFS został uznany za lidera w dziedzinie zarządzania cyklem życia produktu – wynika z badań IDC opublikowanych w raporcie MarketScape[1]. Firmę doceniono za niezawodny ekosystem oraz wsparcie transformacji usług w skali przedsiębiorstwa. Raport IDC ocenia możliwości i strategie biznesowe dostawców Service Lifecycle Management (SLM) w oparciu o kompleksowy model zarządzania m.in oferty, wyceny, baza klientów, strategia rozwoju.

Od przeszło trzydziestu lat, IFS opracowuje oprogramowanie zapewniając rozwiązania ułatwiające firmom dokonywanie cyfrowej transformacji z uwzględnieniem specyfiki ich branży. Najnowszy produktu IFS Cloud jest platformą do całościowego zarządzania procesami. Klienci z branż produkcyjnej, budowlanej, lotniczej czy usługowej współpracując z IFS sprawnie i skutecznie przechodzą na aplikacje mobilne oraz rozwiązania chmurowe.

 Produkt wspierający transformację cyfrową

 

W ocenie dostawców IDC MarketSpape IFS jest rozwiązaniem dla firm szukających partnera, który stworzył wydajny ekosystem i jest w stanie wspierać transformacje usług w skali całego przedsiębiorstwa.

Dzięki dywersyfikacji portfolio klientów oraz niedawnym akwizycjom firma systematycznie poszerza swoją wiedzę branżową i możliwości funkcjonalne produktów. W raporcie czytamy: klienci podkreślają, że IFS dobrze radzi sobie w złożonych środowiskach, zapewniając adaptacyjne produkty wspierające transformację cyfrową w optymalnym tempie. 

IFS zawsze dostrzega bardziej zindywidualizowane potrzeby firm. Nasze działanie nie skupia się wyłącznie na podpisaniu kontraktu, to oczywiście ważne, ale tak naprawdę jest jednym z przystanków na mapie naszych aktywności względem klienta. Kluczowa jest satysfakcja i przekonanie klienta, że dokonał dobrego, jakościowego wyboru. Kładziemy nacisk na właściwy dobór specjalistów, którzy będą ekspertami w środowisku funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jesteśmy obecni w newralgicznych dla naszych klientów chwilach, aby wspierać transformację cyfrową biznesu w tempie dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb.

Marek Głazowski

Prezes, IFS Polska&CEE

Wysoka jakość Moment of Service™ to znak rozpoznawczy naszych klientów

IFS ogłoszono liderem w czterech raportach IDC MarketScape (aplikacje do zarządzania serwisem w terenie dla producentów – lider[2], aplikacje do zarządzania częściami zamiennymi – lider[3], zarządzanie serwisem w terenie dla zakładów z branży Utilities – lider[4], platformy do zarządzania cyklem serwisowym dla producentów – lider[5]), a także wyróżnienie w dziedzinie zarządzania umowami serwisowymi i gwarancjami[6]. Idziemy w górę nie tylko w porównaniu z dużymi liderami w usługach, ale też specjalistami od niszowych obszarów technologii usługowych.

W dzisiejszych czasach niełatwo być producentem. Obecne rynki są pełne produktów naszpikowanych wieloma funkcjami i margines na przebicie konkurencji czy wyróżnienie marki jest często niewielki. Agresywna polityka cenowa i niepewne łańcuchy dostaw sprawiają, że zarabianie na sprzedaży produktów jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Producenci coraz częściej uświadamiają sobie, że jedyną metodą jest inwestowanie w działalność usługową, która otwiera drogę do zwiększania marży, większej lojalności obecnych klientów oraz przyciągania nowych. Mówiąc najprościej, usługi nie ograniczają się już do obsługi posprzedażowej, stały się dla firm ważnym wyróżnikiem. Centralnym punktem misji firmy jest umożliwianie naszym klientom zapewniania właściwego Moment of Service™ dla ich odbiorców. 

Marne Martin

Prezes, IFS Service Management

 

IFS stawia na kompleksowe narzędzia dla przedsiębiorstw, łącząc obsługę danych z systemami klasy ERP i zarządzaniem majątkiem przedsiębiorstwa. Dzięki takiemu podejściu klienci mogą odchodzić od hermetycznych rozwiązań w ramach organizacji.

Wykorzystując IFS Cloud mogą natychmiast połączyć specyfikę ich branży z inteligentnymi, autonomicznymi funkcjonalnościami produktu. Dowiedz się więcej o tym, jak IFS wspomaga firmy świadczące usługi serwisowe: http://www.ifs.com/corp/solutions/service-management/.

IDC MarketScape

Model oceny dostawców IDC MarketScape ma na celu ogólną ocenę konkurencyjności dostawców teleinformatycznych na rynku. Wykorzystuje on szczegółową metodykę punktowania opartą na kryteriach zarówno jakościowych, jak i ilościowych.

W efekcie powstaje grafika przedstawiająca pozycję każdego z dostawców na konkretnym rynku. IDC MarketScape pokazuje jasny model, który umożliwia merytoryczne porównanie oferty usług, możliwości i strategii oraz obecnych a także przyszłych czynników sukcesu rynkowego dostawców teleinformatycznych. Oprócz tego, zapewnia nabywcom technologii pełną ocenę atutów i słabych punków obecnych lub potencjalnych dostawców.

[1] IFS został spozycjonowany w kategorii liderów IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment (#US46742721, luty 2022).

[2] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Field Service Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742521, grudzień 2021

[3] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Parts Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742821, grudzień 2021

[4] IDC MarketScape: Worldwide Field Service Management Solutions for Utilities 2022 Vendor Assessment, doc #US47455521, styczeń 2022

[5] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment, doc #US46742721, luty 2022

[6]  IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Warranty and Service Contract Management Applications 2022 Vendor Assessment, doc #US46743021, styczeń 2022

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Candellux Lighting przechodzi cyfrową transformację z systemem Teneum

O firmie Candellux Lighting to uznany producent i dystrybutor szerokiego asortymentu elementów oświetleniowych – lamp, osprzętu i akcesoriów – przeznaczonych zarówno do wnętrz mieszkalnych, jak i biurowych. Przedsiębiorstwo może pochwalić się już ponad 30-letnią historią. Spółka prowadzi obróbkę drewna i produkcję w zakładzie zlokalizowanym pod Warszawą, a także zajmuje się dystrybucją opraw oświetleniowych. Dzięki ofercie obejmującej ponad 4000 pozycji asortymentowych Candellux obsługuje zróżnicowaną bazę klientów, w tym sieci DIY, największe krajowe hurtownie i sklepy branżowe, projektantów wnętrz oraz klientów indywidualnych. Geneza projektu Kierownictwo Candellux Lighting dostrzegło, że dotychczasowy system informatyczny, bez perspektyw rozwoju, przestał odpowiadać na dynamiczne potrzeby i ambitne plany cyfrowej transformacji firmy. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa opierało się na kilku narzędziach IT, które działały jako wsparcie dla głównego systemu, umożliwiając realizację pojedynczych operacji. Skutkiem tego rozproszenia danych były znaczne, dodatkowe nakłady pracy wymuszające manualne powielanie informacji w różnych aplikacjach, co bezpośrednio obniżało ogólną efektywność. Świadomość pilności wdrożenia nowego oprogramowania skłoniła kierownictwo do rozpoczęcia poszukiwania nowego narzędzia IT. Złożoność operacyjna stanowiła tutaj kluczowe wyzwanie. Firma charakteryzuje się unikalnym, wypracowanym przez 30 lat unikalnym modelem biznesowym: łączy produkcję wyrobów własnej marki z zaawansowaną sprzedażą wielokanałową – obejmującą rynki B2B i B2C, realizowaną przez e-Commerce, marketplace’y, współpracę z kluczowymi sieciami handlowymi oraz sieć przedstawicieli. Działania te obejmują nie tylko Polskę, ale i 10 rynków zagranicznych. Po analizie rynku przedstawiciele firmy Candellux Lighting wiedzieli, że potrzebują rozwiązania informatycznego, które będzie w stanie objąć w całości złożoność procesową organizacji oraz zostać dostosowane do jej potrzeb. Block Quote Ostateczna decyzja o wyborze systemu Teneum WMS i ERP od Sente została podjęta z uwagi na stopień rozbudowania proponowanych rozwiązań IT i możliwość objęcia nimi wszystkich obszarów działania przedsiębiorstwa. Istotna była również możliwość dalszej rozbudowy i dostosowania oprogramowania do unikalnych potrzeb firmy. Cele projektu Cele projektu wdrożeniowego zostały określone wraz z rozpoczęciem prac i były bezpośrednio powiązane ze strategicznymi zmianami, które odbywały się w Candellux. Ich zakres oraz kształt ewoluował następnie wraz z rozwojem projektu, co spowodowało podzielenie całego wdrożenia na fazy. Na potrzeby niniejszego opisu należy podkreślić, że odnosi się on do pierwszej części prac – kolejne rozwiązania są w trakcie realizacji. W pierwszej fazie realizowanych prac przedstawiciele Candellux Lighting oraz konsultanci Sente skupili się na następujących celach: zintegrowaniu w jednym systemie wszystkich obszarów działania firmy, za pomocą kompletnego systemu ERP i WMS z elementami rozwiązań B2B, usprawnieniu pracy magazynu przez wdrożenie oprogramowania WMS, usprawnieniu pracy Działu Obsługi Klienta dzięki pobieraniu zamówień z EDI w czasie rzeczywistym i realizowaniu ich na bieżąco. Rozwiązania Rozwiązania informatyczne wdrożone podczas pierwszego etapu współpracy pozwoliły firmie Candellux Lighting na uporządkowanie procesów związanych ze sprzedażą oraz obsługą magazynu, a do najważniejszych z nich można zaliczyć: Panel handlowca – służy do efektywnego zbierania i przetwarzania wszystkich zamówień. Wcześniej zlecenia docierały głównie drogą mailową, a ich dalsza obsługa wymagała czasochłonnego obiegu informacji między pracownikami. Po wdrożeniu modułu każda transakcja wprowadzona do Panelu handlowca przez pracownika terenowego jest natychmiast widoczna w systemie ERP. Dodatkowo sprzedawca zyskuje podgląd na bieżące saldo i poziom zadłużenia poszczególnych klientów. Automatyczny przepływ zamówień – system automatycznie weryfikuje każde zamówienie. W rezultacie tej analizy zlecenie jest automatycznie przekierowywane do właściwego działu – logistyki, windykacji lub obsługi klienta – jeżeli wymaga dodatkowej, manualnej interwencji. System WMS – wprowadzenie systemu zarządzania magazynem znacząco podniosło wydajność pracy oraz poprawiło jakość realizowanych zleceń, dzięki czemu magazyn pracuje efektywniej, a klienci szybciej otrzymują swoje zamówienia. Rozwiązanie informatyczne do magazynu wspiera kompleksowo wszystkie operacje: począwszy od przyjęcia towarów i ich rozlokowanie, przez kompletację (dla zamówień paletowych, drobnicowych, jedno- i wielopozycyjnych), aż po finalną wysyłkę paczek. Integracja ze spedytorami – rozwiązanie w procesie pakowania towarów łączy się bezpośrednio z interfejsami WebApi odpowiednich firm kurierskich, nadając przesyłkę wraz z usługami dodatkowymi, a następnie odbiera i drukuje etykiety spedycyjne. Zautomatyzowanie tego procesu pozwala unikać pomyłek przy ręcznym wprowadzaniu danych podczas nadawania przesyłek za pomocą dedykowanych platform dostarczonych przez firmy kurierskie. Funkcja ta została rozszerzona o możliwość dołączania do zamówień etykiet spedycyjnych dostarczanych przez klientów wraz z zamówieniem. Etykiety te, podobnie jak te pobrane z WebApi spedytora, drukują się na zakończenie pakowania. System ułatwia przepływ informacji spedycyjnych w firmie oraz pozwoliło przekierować pracowników zaangażowanych w ten proces do innych zadań. Panel pakowania – moduł, który przyśpiesza i porządkuje proces pakowania, a także gwarantuje jego wysoką jakość. Jest drugim punktem kontroli poprawności zamówień i miejscem styku magazynu i spedycji. Korzystanie z niego pomaga zminimalizować błędy na samym końcu realizacji zamówienia. W jednym oknie rejestrowane są wszystkie dane istotne dla kosztów i specyfikacji dostawy – waga produktu z uwzględnieniem opakowania i wypełniaczy oraz wymiary paczek. Następnie automatycznie drukowane są wymagane dokumenty przewozowe. Wsparcie procesu inwentaryzacji – rozwiązanie pozwala na szybką realizację inwentaryzacji bieżących bez konieczności przerywania lub zakłócania pracy operacyjnej magazynu. Proces może być prowadzony w tle, a narzędzie nadzoruje jego bezbłędny przebieg. Bieżące inwentaryzacje wymuszają regularne porządkowanie lokacji oraz prawidłową korektę stanów magazynowych, co znacząco przyspiesza późniejszy proces zbiórki towarów. Obsługa zamienników – rozwiązanie automatycznie zarządza dodawaniem zamienników do zlecenia. W sytuacji, gdy pierwotnie zamówiony produkt jest niedostępny, ale w magazynie znajduje się akceptowalny odpowiednik, jest on natychmiast proponowany do wysyłki. Dzięki temu zlecenia realizowane są szybciej, bez konieczności wstrzymywania dostawy do czasu uzupełnienia braków. Integracja z EDI – narzędzie umożliwia elektroniczną wymianę danych o zamówieniach, pozwala na komunikację pomiędzy firmami i automatyczne przekazywanie dokumentów. Klienci Candellux Lighting zintegrowani z EDI, składają zamówienie w swoim systemie, który automatycznie przekierowuje je do firmy. Kiedy pojawiają się nowe zlecenia, zostają przetworzone w systemie Teneum. Dzięki komunikacji EDI możliwe jest też automatyczne wysłanie komunikatu o awizacji wysyłki oraz faktury sprzedaży powiązanej z zaimportowanym zamówieniem. Projekt w liczbach 6400 – liczba lokacji magazynowych 40 – liczba operatorów korzystających z systemu 3 – liczba magazynów Cyfrowa transformacja trwa Nowe rozwiązania pozwoliły firmie Candellux Lighting uporządkować, a także zwiększyć efektywność realizowanych procesów sprzedażowych i magazynowych. Ich usprawnienie ułatwiło codzienną pracę, poprawiło wydajność procesów i przyspieszyło czasochłonne dotychczas czynności. To jednak nie koniec współpracy między z firmą Sente. Obecnie zespół projektowy koncentruje się na wdrażaniu kolejnych elementów rozwiązań informatycznych oraz projektowaniu nowych funkcji, które pozwolą sukcesywnie realizować cele związane z procesem cyfrowej transformacji przedsiębiorstwa.
Candellux-Lighting-przechodzi-cyfrową-transformację-z-systemem-Teneum
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń