IFS

IFS wśród liderów raportu IDC MarketScape

IFS został uznany za lidera w dziedzinie zarządzania cyklem życia produktu – wynika z badań IDC opublikowanych w raporcie MarketScape[1]. Firmę doceniono za niezawodny ekosystem oraz wsparcie transformacji usług w skali przedsiębiorstwa. Raport IDC ocenia możliwości i strategie biznesowe dostawców Service Lifecycle Management (SLM) w oparciu o kompleksowy model zarządzania m.in oferty, wyceny, baza klientów, strategia rozwoju.

Od przeszło trzydziestu lat, IFS opracowuje oprogramowanie zapewniając rozwiązania ułatwiające firmom dokonywanie cyfrowej transformacji z uwzględnieniem specyfiki ich branży. Najnowszy produktu IFS Cloud jest platformą do całościowego zarządzania procesami. Klienci z branż produkcyjnej, budowlanej, lotniczej czy usługowej współpracując z IFS sprawnie i skutecznie przechodzą na aplikacje mobilne oraz rozwiązania chmurowe.

 Produkt wspierający transformację cyfrową

 

W ocenie dostawców IDC MarketSpape IFS jest rozwiązaniem dla firm szukających partnera, który stworzył wydajny ekosystem i jest w stanie wspierać transformacje usług w skali całego przedsiębiorstwa.

Dzięki dywersyfikacji portfolio klientów oraz niedawnym akwizycjom firma systematycznie poszerza swoją wiedzę branżową i możliwości funkcjonalne produktów. W raporcie czytamy: klienci podkreślają, że IFS dobrze radzi sobie w złożonych środowiskach, zapewniając adaptacyjne produkty wspierające transformację cyfrową w optymalnym tempie. 

IFS zawsze dostrzega bardziej zindywidualizowane potrzeby firm. Nasze działanie nie skupia się wyłącznie na podpisaniu kontraktu, to oczywiście ważne, ale tak naprawdę jest jednym z przystanków na mapie naszych aktywności względem klienta. Kluczowa jest satysfakcja i przekonanie klienta, że dokonał dobrego, jakościowego wyboru. Kładziemy nacisk na właściwy dobór specjalistów, którzy będą ekspertami w środowisku funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jesteśmy obecni w newralgicznych dla naszych klientów chwilach, aby wspierać transformację cyfrową biznesu w tempie dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb.

Marek Głazowski

Prezes, IFS Polska&CEE

Wysoka jakość Moment of Service™ to znak rozpoznawczy naszych klientów

IFS ogłoszono liderem w czterech raportach IDC MarketScape (aplikacje do zarządzania serwisem w terenie dla producentów – lider[2], aplikacje do zarządzania częściami zamiennymi – lider[3], zarządzanie serwisem w terenie dla zakładów z branży Utilities – lider[4], platformy do zarządzania cyklem serwisowym dla producentów – lider[5]), a także wyróżnienie w dziedzinie zarządzania umowami serwisowymi i gwarancjami[6]. Idziemy w górę nie tylko w porównaniu z dużymi liderami w usługach, ale też specjalistami od niszowych obszarów technologii usługowych.

W dzisiejszych czasach niełatwo być producentem. Obecne rynki są pełne produktów naszpikowanych wieloma funkcjami i margines na przebicie konkurencji czy wyróżnienie marki jest często niewielki. Agresywna polityka cenowa i niepewne łańcuchy dostaw sprawiają, że zarabianie na sprzedaży produktów jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Producenci coraz częściej uświadamiają sobie, że jedyną metodą jest inwestowanie w działalność usługową, która otwiera drogę do zwiększania marży, większej lojalności obecnych klientów oraz przyciągania nowych. Mówiąc najprościej, usługi nie ograniczają się już do obsługi posprzedażowej, stały się dla firm ważnym wyróżnikiem. Centralnym punktem misji firmy jest umożliwianie naszym klientom zapewniania właściwego Moment of Service™ dla ich odbiorców. 

Marne Martin

Prezes, IFS Service Management

 

IFS stawia na kompleksowe narzędzia dla przedsiębiorstw, łącząc obsługę danych z systemami klasy ERP i zarządzaniem majątkiem przedsiębiorstwa. Dzięki takiemu podejściu klienci mogą odchodzić od hermetycznych rozwiązań w ramach organizacji.

Wykorzystując IFS Cloud mogą natychmiast połączyć specyfikę ich branży z inteligentnymi, autonomicznymi funkcjonalnościami produktu. Dowiedz się więcej o tym, jak IFS wspomaga firmy świadczące usługi serwisowe: http://www.ifs.com/corp/solutions/service-management/.

IDC MarketScape

Model oceny dostawców IDC MarketScape ma na celu ogólną ocenę konkurencyjności dostawców teleinformatycznych na rynku. Wykorzystuje on szczegółową metodykę punktowania opartą na kryteriach zarówno jakościowych, jak i ilościowych.

W efekcie powstaje grafika przedstawiająca pozycję każdego z dostawców na konkretnym rynku. IDC MarketScape pokazuje jasny model, który umożliwia merytoryczne porównanie oferty usług, możliwości i strategii oraz obecnych a także przyszłych czynników sukcesu rynkowego dostawców teleinformatycznych. Oprócz tego, zapewnia nabywcom technologii pełną ocenę atutów i słabych punków obecnych lub potencjalnych dostawców.

[1] IFS został spozycjonowany w kategorii liderów IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment (#US46742721, luty 2022).

[2] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Field Service Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742521, grudzień 2021

[3] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Parts Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742821, grudzień 2021

[4] IDC MarketScape: Worldwide Field Service Management Solutions for Utilities 2022 Vendor Assessment, doc #US47455521, styczeń 2022

[5] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment, doc #US46742721, luty 2022

[6]  IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Warranty and Service Contract Management Applications 2022 Vendor Assessment, doc #US46743021, styczeń 2022

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera obsługę procesów logistycznych

Wrocławski operator logistyczny, LogBox, szukał rozbudowanego narzędzia do zarządzania magazynem wysokiego składowania. Zdecydował się na wdrożenie systemu WMS Teneum, który został dopasowany do charakterystyki działalności przedsiębiorstwa oraz specyfiki jej operacji, co przełożyło się na znaczący wzrost efektywności pracy magazynu. O firmieLogBox jest operatorem logistycznym z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze e-Commerce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi w zakresie obsługi sklepów internetowych, magazynowania towarów oraz całościowej realizacji zamówień (zarówno detalicznych, jak i hurtowych), dystrybucji i transportu. Magazyn pełni także rolę centrum dystrybucyjnego, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem oraz dystrybucją marek własnych. Dynamiczny rozwój spowodował, że przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowych możliwości rozwoju, zwiększania efektywności i wzrostu. Warto wiedzieć, że głównym klientem LogBox jest Gunfire (GF Corp) – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), części i akcesoriów, sprzętu do survivalu oraz militariów. W swoim portfolio GF Corp posiada wiele rozpoznawalnych w branży marek. Poza tym firma rozwija własne brandy, które obok działalności handlowej, stanowią jeden z głównych elementów jej działalności. W tym momencie w jej ofercie znajduje się ponad 9 tysięcy produktów. Geneza projektuZe względu na szybki rozwój i nowe wyzwania firma LogBox poszukiwała systemu informatycznego, które odpowiadałoby jej rosnącym potrzebom. Dotychczasowe rozwiązanie nie było odpowiednio dopasowane do modelu biznesowego związanego z realizacją usług fulfillment, a to blokowało intensyfikację działań. Przedstawiciele firmy szukali takiego oprogramowanie, które przede wszystkim pozwoliłoby usprawnić pracę magazynu, ale też uporządkować procesy komunikacji i rozliczeń z klientami przy uwzględnieniu wyjątkowej specyfiki branży fulfilment. Ostatecznie zdecydowali się na wdrożenie WMS Teneum. Cele projektu O konieczności wdrożenia nowego systemu zadecydowało kilka głównych czynników. Przede wszystkim przeprowadzka do nowego magazynu, chęć systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów oraz plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment. Dla przedstawicieli LogBox kluczowa była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (hurtowe, wielopozycyjne, jednopozycyjne), jak i indywidualnych oczekiwań poszczególnych klientów odnośnie do sposobu pakowania zamówień. Główne cele, które zdefiniowane zostały na początku projektu, to: integracja z systemem ERP (Comarch XL),zwiększenie wydajności w zarządzaniu magazynem, usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek. RozwiązaniaPrace rozpoczęły się po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym systemem ERP. Proces ten był kluczowym krokiem milowym we współpracy i stanowił pierwsze duże wyzwanie.  Drugim etapem był projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego, znacznie większego magazynu. LogBox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem WMS. Fakt ten stanowił wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz jego odpowiedniego rozmieszczenia, wiązał się także ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowa przestrzeń to 3500 m2 powierzchni, wyposażonej w regały wysokiego składowania i antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeprowadzką.   W ramach projektu zaimplementowany został szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych można wymienić: Multipicking – rozwiązanie umożliwiające obsługę wielu zamówień w tym samym czasie. Na bazie analizy struktury zamówień, oprogramowanie łączy je w ramach jednego zlecenia zbiórki dla magazyniera. Zastosowane rozwiązania usprawniły, kompletację zamówień, pozwoliły na znaczne przyspieszenie realizacji, a także spowodowały zmniejszenie ilości pomyłek w trakcie zbiórki towarów. Zamówienia jednopozycyjne – multipicking został rozszerzony o praktykę komplementacji zamówień jednopozycyjnych. To klasyczna kompletacja jednoprzebiegowa, polegającą na zbieraniu przez magazyniera wszystkich towarów razem bez podziału na zamówienia, które następnie są dzielone przez pakującego. W razie potrzeby (w okresach pików sprzedażowych, np. w okresie przedświątecznym lub podczas Black Friday) proces ten jest włączany przez kierownika magazynu. Dzięki zastosowaniu tego  rozwiązania pracownicy mogą w efektywny sposób realizować jednocześnie dużą liczbę zamówień, oszczędzając czas i zachowując wysoki poziom wydajności swojej pracy bez względu na liczbę zamówień. Zastosowanie tej metody pozwala na znaczne przyspieszenie procesu pakowania, który w tym modelu polega  na skanowaniu jednego produktu z puli zebranych, pakowaniu go i naklejaniu etykiety drukowanej przez system. Proces jest prosty i powtarzalny. Obsługa zamówień B2C i B2B w jednym magazynie – aby usprawnić jednoczesną obsługę zróżnicowanych zamówień, system WMS automatycznie dzieli je na części, zlecając ich równoległą realizację. System analizuje zamówienia w czasie rzeczywistym, dzieli je na strefy zbiórki, a następnie konsoliduje w procesie pakowania. Takie rozwiązanie pozwala przyspieszać realizację zleceń i porządkować procesy w magazynie obsługującym zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych, Panel pakowania – rozwiązanie, którego podstawową rolą jest uproszczenie i przyspieszenie procesu pakowania. Pełni również rolę drugiego punktu kontroli poprawności skompletowanych zamówień, a także łącznika między magazynem i spedycją. W jednym panelu rejestrowane są parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru wraz z opakowaniem i wypełniaczami (na przykład w postaci założonego z góry narzutu 5% wagi towaru) oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne. Przyklejenie dokumentów na paczki zamyka proces obsługi zamówień w magazynie. W efekcie proces pakowania został przyspieszony, a błędy w zamówieniach wyeliminowane. Automatyczne rozlokowanie towarów – oprogramowanie zarządza rozmieszczeniem i relokacją towarów w sposób automatyczny tak, aby proces zbiórki towarów do wydania był możliwie jak najszybszy. Ewidencja zamówień wysyłki towarów oraz awizacja przyjęć według kartoteki asortymentowej danego klienta i jego bazy odbiorców / dostawców. Dedykowane analizy – system został wzbogacony o raporty analityczne, monitorujące przebieg pracy w magazynie oraz dostarczające szeregu cennych informacji na temat efektywności poszczególnych procesów i etapów kompletacji zamówień. Narzędzie stanowi wsparcie dla kierownika magazynu, pozwalając mu obiektywnie oceniać efektywność pracy. Optymalizacja czasu realizacji zamówień – oprogramowanie WMS pomaga badać ten wskaźnik, a także pokazuje jaki procent zamówień został zrealizowany w danym czasie. Parametr ten pozwala również dopasować zasoby ludzkie do prognozowanego poziomu sprzedaży. WMS, dzięki funkcjonalnościom typu multipicking czy obsługa zamówień jednopozycyjnych pozwala na realizowanie zakładanych celów biznesowych i KPI, które zakładają realizację 98% zamówień w mniej niż 24h. Monitorowanie wydajności pracy – system WMS wspiera monitorowanie wydajności pracy, co pozwala lepiej dobrać zespół, uwzględniając umiejętności konkretnego pracownika na danym stanowisku i efektywnie planować pracę z wyprzedzeniem. Efekty Wdrażając dedykowany system WMS Teneum, firma LogBox osiągnęła: istotny i dynamiczny wzrost wydajności realizowanych dziennie linii na poziomie 233% – z 1200 na 4000, wzrost ogólnej wydajności magazynu o 300%, skrócenie czasu realizacji zamówień do jednego dnia, nawet w okresach zwiększonego popytu, obniżenie poziomu braków w wysyłanych towarach z 2-3% do poniżej 0,5% linii wysłanych w danym miesiącu, zredukowanie czasu pracy magazynierów z trzech do jednej zmiany. Jak pokazują powyższe wyniki, LogBox znacznie poprawił efektywność i wydajność procesów. Pozwoli to na kontynuację intensywnych działań rozwojowych. Co więcej, firma zyskała otwartą przestrzeń do zwiększania jakości obsługi klientów, co z sukcesami realizuje.
Teneum-WMS-wspiera-obsługę-procesów-logistycznych
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń