IFS

IFS wśród liderów raportu IDC MarketScape

IFS został uznany za lidera w dziedzinie zarządzania cyklem życia produktu – wynika z badań IDC opublikowanych w raporcie MarketScape[1]. Firmę doceniono za niezawodny ekosystem oraz wsparcie transformacji usług w skali przedsiębiorstwa. Raport IDC ocenia możliwości i strategie biznesowe dostawców Service Lifecycle Management (SLM) w oparciu o kompleksowy model zarządzania m.in oferty, wyceny, baza klientów, strategia rozwoju.

Od przeszło trzydziestu lat, IFS opracowuje oprogramowanie zapewniając rozwiązania ułatwiające firmom dokonywanie cyfrowej transformacji z uwzględnieniem specyfiki ich branży. Najnowszy produktu IFS Cloud jest platformą do całościowego zarządzania procesami. Klienci z branż produkcyjnej, budowlanej, lotniczej czy usługowej współpracując z IFS sprawnie i skutecznie przechodzą na aplikacje mobilne oraz rozwiązania chmurowe.

 Produkt wspierający transformację cyfrową

 

W ocenie dostawców IDC MarketSpape IFS jest rozwiązaniem dla firm szukających partnera, który stworzył wydajny ekosystem i jest w stanie wspierać transformacje usług w skali całego przedsiębiorstwa.

Dzięki dywersyfikacji portfolio klientów oraz niedawnym akwizycjom firma systematycznie poszerza swoją wiedzę branżową i możliwości funkcjonalne produktów. W raporcie czytamy: klienci podkreślają, że IFS dobrze radzi sobie w złożonych środowiskach, zapewniając adaptacyjne produkty wspierające transformację cyfrową w optymalnym tempie. 

IFS zawsze dostrzega bardziej zindywidualizowane potrzeby firm. Nasze działanie nie skupia się wyłącznie na podpisaniu kontraktu, to oczywiście ważne, ale tak naprawdę jest jednym z przystanków na mapie naszych aktywności względem klienta. Kluczowa jest satysfakcja i przekonanie klienta, że dokonał dobrego, jakościowego wyboru. Kładziemy nacisk na właściwy dobór specjalistów, którzy będą ekspertami w środowisku funkcjonowania przedsiębiorstwa. Jesteśmy obecni w newralgicznych dla naszych klientów chwilach, aby wspierać transformację cyfrową biznesu w tempie dopasowanym do ich indywidualnych potrzeb.

Marek Głazowski

Prezes, IFS Polska&CEE

Wysoka jakość Moment of Service™ to znak rozpoznawczy naszych klientów

IFS ogłoszono liderem w czterech raportach IDC MarketScape (aplikacje do zarządzania serwisem w terenie dla producentów – lider[2], aplikacje do zarządzania częściami zamiennymi – lider[3], zarządzanie serwisem w terenie dla zakładów z branży Utilities – lider[4], platformy do zarządzania cyklem serwisowym dla producentów – lider[5]), a także wyróżnienie w dziedzinie zarządzania umowami serwisowymi i gwarancjami[6]. Idziemy w górę nie tylko w porównaniu z dużymi liderami w usługach, ale też specjalistami od niszowych obszarów technologii usługowych.

W dzisiejszych czasach niełatwo być producentem. Obecne rynki są pełne produktów naszpikowanych wieloma funkcjami i margines na przebicie konkurencji czy wyróżnienie marki jest często niewielki. Agresywna polityka cenowa i niepewne łańcuchy dostaw sprawiają, że zarabianie na sprzedaży produktów jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Producenci coraz częściej uświadamiają sobie, że jedyną metodą jest inwestowanie w działalność usługową, która otwiera drogę do zwiększania marży, większej lojalności obecnych klientów oraz przyciągania nowych. Mówiąc najprościej, usługi nie ograniczają się już do obsługi posprzedażowej, stały się dla firm ważnym wyróżnikiem. Centralnym punktem misji firmy jest umożliwianie naszym klientom zapewniania właściwego Moment of Service™ dla ich odbiorców. 

Marne Martin

Prezes, IFS Service Management

 

IFS stawia na kompleksowe narzędzia dla przedsiębiorstw, łącząc obsługę danych z systemami klasy ERP i zarządzaniem majątkiem przedsiębiorstwa. Dzięki takiemu podejściu klienci mogą odchodzić od hermetycznych rozwiązań w ramach organizacji.

Wykorzystując IFS Cloud mogą natychmiast połączyć specyfikę ich branży z inteligentnymi, autonomicznymi funkcjonalnościami produktu. Dowiedz się więcej o tym, jak IFS wspomaga firmy świadczące usługi serwisowe: http://www.ifs.com/corp/solutions/service-management/.

IDC MarketScape

Model oceny dostawców IDC MarketScape ma na celu ogólną ocenę konkurencyjności dostawców teleinformatycznych na rynku. Wykorzystuje on szczegółową metodykę punktowania opartą na kryteriach zarówno jakościowych, jak i ilościowych.

W efekcie powstaje grafika przedstawiająca pozycję każdego z dostawców na konkretnym rynku. IDC MarketScape pokazuje jasny model, który umożliwia merytoryczne porównanie oferty usług, możliwości i strategii oraz obecnych a także przyszłych czynników sukcesu rynkowego dostawców teleinformatycznych. Oprócz tego, zapewnia nabywcom technologii pełną ocenę atutów i słabych punków obecnych lub potencjalnych dostawców.

[1] IFS został spozycjonowany w kategorii liderów IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment (#US46742721, luty 2022).

[2] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Field Service Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742521, grudzień 2021

[3] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Parts Management Applications 2021-2022 Vendor Assessment, doc #US46742821, grudzień 2021

[4] IDC MarketScape: Worldwide Field Service Management Solutions for Utilities 2022 Vendor Assessment, doc #US47455521, styczeń 2022

[5] IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment, doc #US46742721, luty 2022

[6]  IDC MarketScape: Worldwide Manufacturing Warranty and Service Contract Management Applications 2022 Vendor Assessment, doc #US46743021, styczeń 2022

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera zarządzanie magazynem dystrybutora artykułów biurowych

Dynamiczny rozwój działalności i poszerzanie oferty produktowej wymusiły reorganizację logistyki oraz centralizację operacji magazynowych. Wdrożenie WMS pozwoliło na automatyzację procesów, zwiększenie efektywności i eliminację błędów. Efektem było stworzenie wydajnego magazynu centralnego, który obsługuje całą sieć dystrybucji. O firmie Lobos to przedsiębiorstwo zajmujące się dystrybucją urządzeń i materiałów biurowych, materiałów eksploatacyjnych (skanerów, drukarek, kserokopiarek itd.), a także pakowanych artykułów spożywczych oraz mebli i akcesoriów meblowych dla firm i hoteli. Posiada 10 oddziałów na terenie całej Polski – w Katowicach, Krakowie, Kielcach, Nowym Sączu, Nowym Targu, Tarnowie, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu i Rzeszowie. Na terenie Krakowa oraz okolic towar rozwożony jest za pomocą własnej floty samochodowej. Do pozostałych rejonów Polski artykuły są wysyłane przy użyciu firmy spedycyjnej.  Z firmą Lobos Sente jako dostawca zaawansowanych systemów informatycznych współpracuje od 2007 r., kiedy to rozpoczęte zostały prace nad wdrożeniem systemu ERP. Planując zmianę oprogramowania w obszarze gospodarki magazynowej firma Lobos szukała innych dostawców zaawansowanego oprogramowania dla biznesu. Jednak ze względu na funkcje i możliwości systemu informatycznego w obszarze planowania zamówień i WMS, oferta Sente stanowiła najbardziej kompleksowe rozwiązanie. Nie bez znaczenia okazały się także dotychczasowe pozytywne doświadczenia i wieloletnia współpraca. Cele projektu Dynamiczny rozwój spółek wchodzących w skład grupy Lobos i stałe poszerzanie oferty spowodowały potrzebę zmian w obszarze logistyki i gospodarki magazynowej, a w związku z tym wdrożenie kolejnych obszarów systemu informatycznego. Do tej pory funkcjonowało jednocześnie kilka magazynów oddziałowych, jednak ze względu na koszty utrzymania składów oraz transportu zlikwidowano lub zminimalizowano ich rolę na rzecz jednego magazynu centralnego. W wybranych oddziałach firmy przechowywane są jeszcze tylko produkty ciężkie lub wielkogabarytowe o stosunkowo niskiej wartości jednostkowej (np. woda, papier, mleko, ręczniki papierowe itp.), których transport do magazynu centralnego jest ekonomicznie nieopłacalny. W związku z wprowadzanymi zmianami powstała konieczność przeorganizowania magazynu w głównej siedzibie firmy w Krakowie na magazyn centralny w taki sposób, żeby przy dotychczasowej swojej powierzchni (3600 m²) mógł przyjąć na stan i podołać obsłudze zwiększonej rotacji artykułów. Magazyn pod lupą W proces przekształceń w firmie Lobos Sente zostało zaangażowane już w momencie planowania zmian w magazynie, który miał pełnić funkcję centralnego. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń i specyfiki asortymentu został opracowany rozkład strefy odstawczej (ustawienie regałów) oraz strefy pakowania, zaplanowane ścieżki poruszania się magazynierów oraz zaprojektowane zasilenie 5-piętrowej (wys. 2,2 m) antresoli. Takie rozwiązania pozwoliły od samego początku zoptymalizować funkcjonowanie kluczowych obszarów magazynu, dzięki czemu uniknięto modyfikacji w późniejszym terminie (mogących wynikać z wniosków planowanej wówczas analizy przedwdrożeniowej oraz późniejszej implementacji systemu). Wprowadzone rozwiązania opierały się na urządzeniach przenośnych, które poprzez Wi-Fi łączą się z bazą danych systemu. Każdy magazynier jest zaopatrzony w tzw. handheld, za pomocą którego otrzymuje zlecenia magazynowe i potwierdza realizację poszczególnych zadań do wykonania. Oprogramowanie pozwala kierownikowi magazynu na tworzenie i generowanie raportów przedstawiających precyzyjne statystyki wydajności pracy każdego magazyniera. Pozwala to z jednej strony planować i decydować o organizacji pracy, jak i monitorować efektywność działań pracowników. Automatyzacja procesów Najważniejsze efekty wdrożenia systemu Teneum WMS wynikają z automatyzacji kluczowych procesów zachodzących w magazynie. Podczas swoich zadań dziesięciu magazynierów wspieranych jest przez oprogramowanie, które kieruje ich do lokacji, z których powinni pobrać dany produkt. Wybierana jest optymalna trasa ze względu na konkretne zlecenie magazynowe.  Nadzór systemu nad gospodarką magazynową pozwala w zależności od potrzeb przydzielać jednocześnie kilku pracowników do realizacji dużych zamówień. Takie rozwiązania znacznie przyspieszają proces kompletacji zamówień i przygotowania przesyłki. Automatyzacja pracy umożliwiła obsługę magazynu przez taką samą liczbę osób nawet po zwiększeniu liczby dziennych zamówień wynikających ze skierowania na skład centralny zleceń, które dotychczas były obsługiwane przez oddziały firmy. Został też wprowadzony system tzw. podwójnej kontroli, polegający na sczytywaniu (pick) za pomocą kodu kreskowego danych dotyczących pobieranego produktu z konkretnej lokacji, a następnie ponownego pick’u danego artykułu podczas przygotowywania przesyłki w strefie pakowania. W obu przypadkach przy braku kompletacji system sygnalizuje o tym i nie pozwala realizować kolejnych operacji bez skompletowania całości paczki. Dzięki współpracy urządzeń mobilnych i rozwiązań systemu możliwość pomyłek przy wysyłce do klientów została zredukowana praktycznie do zera. Kompletacja zamówień według wskazówek podawanych przez system pozwala także skrócenie czasu (z 3 godzin do 30 minut) potrzebnego do zapakowania przesyłek na samochód (własny lub spedytora). Paczki zostają zebrane i przygotowane razem według wyznaczonych tras. Inteligentne zarządzanie przesyłkami dzięki cross-dockingowi Żeby zmniejszyć liczbę magazynów oddziałowych, Lobos musiał rozwiązać problem kompletacji przesyłek ze względu na docelowe punkty odbioru – bez konieczności przepakowywania ich „po drodze” w poszczególnych oddziałach. Zgodnie z sugestiami Sente przygotowało w systemie WMS mechanizmy pozwalające na realizację zamówień według metody cross dockingu. Obecnie w narzędziu istnieje opcja otwarcia zlecenia przewozu tego typu na określony oddział. W takim przypadku poszczególne elementy (paczki) całej przesyłki już w magazynie centralnym zaadresowane zostają na docelowe miejsce odbioru (adres danego oddziału lub adres konkretnego klienta), a nie jako przesyłka w całości zaadresowana na oddział firmy, który do tej pory sam przepakowywał i rozdzielał je na potrzeby zamówień lokalnych. Ten mechanizm doskonale sprawdza się przy zamówieniach generowanych przez dużych klientów – w sytuacji, gdy np. jeden kontrahent zleca dostarczenie 250 paczek pod 100 różnych miejsc adresowych. W takim przypadku już na etapie przygotowywania przesyłki każda paczka otrzymuje etykietę zaadresowaną na wskazany adres. Po dotarciu przesyłek do oddziału Lobosu nie ma potrzeby ich przepakowywania ani adresowania – to wszystko zostało już wykonane wcześniej w magazynie centralnym. Implementacja w oprogramowaniu rozwiązań cross dockingu pozwoliła dokonać reorganizacji magazynów oddziałowych Lobosu. Pozyskane tym sposobem środki firma może przeznaczyć na inwestycje mające na celu rozwój przedsiębiorstwa i zwiększanie przewagi konkurencyjnej. Rezultaty wdrożenia Wdrożenie kolejnych obszarów systemu Teneum Sente pozwoliło firmie Lobos na reorganizację sposobu działania przedsiębiorstwa. Powstał magazyn centralny, a automatyzacja większości procesów w nim zachodzących usprawniła jego pracę tak, żeby mógł on przejąć zlecenia do tej pory realizowane przez oddziały bez konieczności zatrudniania nowych pracowników lub pracy w trybie zmianowym na tym magazynie. Obecnie system do obsługi magazynu i planowania zamówień posiada w swojej kartotece ok. 30 tys. aktywnych pozycji asortymentowych. Z tej liczby 8,2 tys. produktów rozmieszczonych jest na ok. 2,3 tys. lokacjach. Przeciętnie dziennie realizowanych jest ok. 300 przesyłek, co daje ok. 2 tys. pobrań towarów przez 10 magazynierów. Średnio jedno pobranie realizowane jest w czasie 2 minut i 24 sekund.
Obrazek wyróżniający dla 'Teneum WMS wspiera zarządzanie magazynem dystrybutora artykułów biurowych'
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń