Zdjęcie

IFS wpiera CETIN w dostarczaniu niezawodnych usług telekomunikacyjnych

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla firm, ogłosiła, że platforma IFS Cloud for Service Management została wybrana przez CETIN, międzynarodowego dostawcę usług łączności głosowej i transmisji danych, do usprawnienia obsługi rosnącej liczby zamówień spowodowanej rozwojem sieci oraz podniesienia poziomu usług świadczonych przez partnerów. Chmurowe rozwiązanie IFS zapewnia zaawansowane i elastyczne aplikacje, tworzenie harmonogramów w czasie rzeczywistym oraz planowanie scenariuszowe. Inicjatorem projektu była firma CETIN w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku i konieczność wdrożenia bardziej elastycznego niż stosowane dotąd rozwiązania.

Platforma IFS Cloud for Service Management wspomaga obsługę techniczną sieci oraz optymalizację kosztów obsługi klientów. Jej celem jest również poprawienie poziomu usług świadczonych na rzecz partnerów biznesowych i użytkowników końcowych, co pozwoli na dalsze obniżenie kosztów i poprawienie wskaźników biznesowych. Chmurowe rozwiązanie IFS do planowania i obsługi technicznej umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie zasobów.

To zasługa m.in. funkcji tworzenia harmonogramu pracy w czasie rzeczywistym i automatycznego przydzielania zadań 2000 mobilnych pracowników technicznych na podstawie analizy danych krytycznych, takich jak optymalna trasa dojazdu i kompetencje konieczne do wykonania określonego zadania.

Platforma IFS Cloud pozwoli nam zapewnić lepszą obsługę klientów: zarówno przyłączanie nowych użytkowników, jak i prace związane z obsługą techniczną i naprawami mającymi wpływ na ponad 25 partnerów hurtowych i milion podłączonych gospodarstw domowych. Wybór platformy IFS Cloud wiąże się ściśle z naszym dążeniem do świadczenia usług na jak najwyższym poziomie, co dla wszystkich w CETIN ma kluczowe znaczenie.

Petr Holý,

Director działu IT, CETIN

CETIN jest liderem branży telekomunikacyjnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Świadczy usługi hurtowe w obszarze aktywnej i pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Wdrożenie platformy IFS Cloud umożliwi skuteczną analizę efektywności kluczowych decyzji na poziomie obsługi technicznej i napraw sieci wykonywanych przez mobilny serwis techniczny.

Ponadto, pracownicy CETIN będą mogli sprawdzać obsługę zleceń klienta końcowego, planowanie i wyznaczanie zadań pracownikom mobilnej obsługi technicznej w oparciu o dane krytyczne, oraz organizację obsługi w terenie na podstawie prawdopodobnych scenariuszy zdarzeń.

Jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć CETIN w realizacji ambitnej strategii biznesowej, której kluczowym założeniem jest poprawa funkcjonalności poprzez wykorzystanie naszej platformy IFS Cloud. Planujemy nadal systematycznie zwiększać portfel klientów, a tym samym nasz udział w rynku telekomunikacyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej.

Glenn Arnesen

Prezes na region Europy Północnej i Środkowej, IFS

O Grupie CETIN

Grupa CETIN to czołowy hurtowy dostawca usług w obrębie aktywnej i pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa CETIN powstała w wyniku rozdzielenia części infrastrukturalnej spółki O2 Czech Republic a.s. i trzech operatorów komórkowych działających pod marką Telenor w Europie Wschodniej. W ramach Grupy CETIN działa obecnie czterech operatorów CETIN w Republice Czeskiej, Bułgarii, Węgier i Serbii.

W portfolio Grupy CETIN znajduje się obecnie wysokiej jakości infrastruktura telekomunikacyjna, wszelkiego typu aktywa mobilnej sieci dostępowej, rozległa szkieletowa sieć światłowodowa i agregująca, jak również stacjonarna sieć dostępowa o wysokiej kapilarności. Portfel infrastrukturalny grupy pozwala zapewnić unikalne połączenie usług telekomunikacyjnych. Jesteśmy przygotowani na szybkie i kosztowo efektywne przejście na sieć 5G i światłowodową dla strategicznych najemców naszej infrastruktury i innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Wdrożenie systemu Teneum WMS szyte na miarę

Ostatnie lata to znaczącej transformacji branży retail. Klienci oczekują dziś nie tylko różnorodnej oferty produktów i usług, ale również wyższego poziomu obsługi oraz elastyczności w procesie zakupowym. Spełnienie tych oczekiwań stanowi niemałe wyzwanie – doskonale wiedzą o tym właściciele marki Moodo, którzy, aby usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa i lepiej odpowiedzieć na potrzeby konsumentów, zdecydowali się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań WMS i OMS. Nowe oprogramowanie znacząco zwiększyło efektywność i wydajność procesów logistycznych oraz zarządzania magazynem. O firmie Moodo to polska marka odzieżowa działająca na rynku już kilkanaście lat. Sieć obejmuje ponad 150 salonów własnych i franczyzowych, sklep internetowy oraz ponad 200 partnerów hurtowych w Polsce, Czechach i na Słowacji. Firma eksportuje również swoje kolekcje do innych krajów – m.in. Ukrainy i Iranu. Marka tworzy ubrania z myślą o kobietach, które cenią sobie wygodę, komfort i nowoczesność w dobrym stylu. Misją firmy jest ubierać kobiety na każdą okazję dokładnie wsłuchując się w ich potrzeby. Wyróżnikiem Moodo na rynku retail w segmencie fashion jest strategia biznesowa oparta na dynamicznym rozwoju głównie poprzez franczyzę. Marka konsekwentnie realizuje plan dalszej ekspansji i otwierania nowych punktów sprzedaży w kolejnych miastach. Geneza projektu W obliczu nowych wyzwań rynkowych oraz potrzeby zapewnienia klientkom jednolitego, spójnego doświadczenia zakupowego, firma Moodo zdecydowała się na współpracę z Sente w zakresie wdrożenia rozwiązań typu omnichannel. Pierwszym krokiem było szczegółowe rozpoznanie sytuacji wyjściowej oraz potrzeb biznesowych przedsiębiorstwa. Po zakończeniu etapu analizy ustalono, że prace projektowe warto rozpocząć od opracowania i implementacji kompleksowego rozwiązania WMS (ang. Warehouse Management System), odpowiadającego za zarządzanie magazynem, oraz wybranych modułów systemu OMS (ang. Order Management System), obsługujących procesy zamówień w różnych kanałach dystrybucji. Cele i wyzwania w projekcie Pierwotnym celem współpracy było wdrożenie technologii pozwalających na skuteczną realizację strategii omnichannel. W toku analiz strategicznych nadrzędnym celem stało się jednak usprawnienie i uporządkowanie procesów magazynowych. To właśnie zwiększenie efektywności zaplecza logistycznego gwarantuje szybką realizację zamówień i dostęp do towarów zarówno w stacjonarnie, jak i w e-sklepie. W trakcie realizacji projektu kluczowymi wyzwaniami okazały się: Zarządzanie zróżnicowanymi procesami w ramach jednego magazynu centralnego – zarówno obsługa klientów hurtowych, zatowarowanie sklepów franczyzowych i własnych, jak i  obsługa zamówień pochodzących ze sklepu internetowego odbywa się na jednej przestrzeni magazynowej. Wymaga to dostępu do aktualnych, wiarygodnych danych o produktach i ich wariantach (np. rozmiarach, kolorach), a także możliwości bieżącej rejestracji zwrotów z każdego kanału sprzedaży. Precyzyjne zwymiarowanie produktów i optymalizacja transportu – każda dostawa przed przyjęciem do magazynu jest ważona i mierzona. Nawet drobne różnice w danych mogą w skali całego magazynu prowadzić do błędów logistycznych i utrudniać planowanie transportu. Obsługa pełnych pakietów – każdy produkt firmy Moodo jest dostępny w pełnej gamie rozmiarów i musi zostać tak rozdzielony, by każdy sklep otrzymał pełen zestaw. Teneum WMS pozwala już na poziomie magazynu centralnego rozdzielać i kompletować pełne pakiety produktów w sposób zautomatyzowany i kontrolowany. Rozwiązania Podczas wdrożenia został zaimplementowany szereg rozwiązań i automatyzacji, które znacznie usprawniły działanie magazynu oraz obsługę zamówień w Moodo. Do najważniejszych z nich można zaliczyć: wdrożenie systemu Teneum WMS w magazynie centralnym – rozwiązanie zostało dostosowane do efektywnego zarządzania specyficznymi dla firmy Moodo procesami, wynikającymi z obsługi różnego typu zamówień na terenie jednego magazynu. Ponadto zostałyprzygotowane dedykowane interfejsy, które poprawiły efektywność kompletacji towarów i komponowanie zestawów do wysyłek do poszczególnych salonów, usprawnienie procesu alokacji i zatowarowania sklepów – w pierwszym etapie wdrożenia (od stycznia do marca) wdrożone zostały rozwiązania, dzięki którym procesy logistyczne odbywają się szybciej, efektywniej i bez błędów. Zamówienia dla poszczególnych salonów są przygotowywane właściwie natychmiastowo, tak by zniwelować luki i zapewnić wrażenie pełnego sklepu, usprawnienie i zautomatyzowanie procesu obsługi zamówień z kanału B2C – w drugim etapie wdrożenia (od kwietnia do maja) wprowadzono automatyzację generowania zamówień do wysyłek. Pozwoliło to na zrealizowanie bardzo istotnego dla e-sklepu celu, jakim jest utrzymanie wysokiej jakości i krótkiego czasu wysyłki realizowanych zamówień w sklepie internetowym, szczególnie w czasie wzmożonego ruchu (Black Friday, Majówka, Święta), integracja z IAI – wdrożone rozwiązania zostały zintegrowane z platformą e-Commerce IAI, co umożliwiło pełną automatyzację obsługi statusów zamówień oraz zapewnienie wiarygodnych informacji na temat stanów magazynowych dostępnych do sprzedaży online, integracja z systemem Comarch, co pozwoliło na uzupełnienie rozwiązań IT Moodo o brakujące jedynie elementy, zamiast wymieniać całe rozwiązanie, optymalizacja powierzchni magazynowej – dzięki lepszemu zagospodarowaniu magazynu udało się nie tylko zaoszczędzić miejsce, ale przede wszystkich zmniejszyć koszty związane z długim szukaniem towarów, a tym samym wydłużonym czasem realizacji zamówień. Efekty Dopasowanie WMS i OMS do specyfiki funkcjonowania marki odzieżowej, działającej w modelu wielokanałowej sprzedaży stanowiło duże wyzwanie. Projekt został sfinalizowany pomyślnie, dzięki współpracy konsultantów Sente i osób zaangażowanych w prace wdrożeniowe po stronie Moodo. Dzięki wdrożeniu dedykowanych rozwiązań Sente firma Moodo osiągnęła: 70% wzrostu wydajności obsługi kanału B2B i 100% wzrostu wydajności obsługi kanału B2C, zwiększenie liczby wydawanych dziennie zamówień do klienta (z 500 do 1000) w okresach kluczowych dla sprzedaży, zwiększenie liczby wydawanych dziennie paczek o 100% (z 300 na 600). Na podstawie powyższych wyników widać, że firma Moodo istotnie poprawiła wydajność i efektywność kluczowych procesów. Wdrożone rozwiązania są rozwijane zgodnie z tym, jak zwiększa się skala działania przedsiębiorstwa oraz ewoluują jego potrzeby.
Wdrożenie-systemu-Teneum-WMS-szyte-na-miarę
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń