Zdjęcie

IFS wpiera CETIN w dostarczaniu niezawodnych usług telekomunikacyjnych

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla firm, ogłosiła, że platforma IFS Cloud for Service Management została wybrana przez CETIN, międzynarodowego dostawcę usług łączności głosowej i transmisji danych, do usprawnienia obsługi rosnącej liczby zamówień spowodowanej rozwojem sieci oraz podniesienia poziomu usług świadczonych przez partnerów. Chmurowe rozwiązanie IFS zapewnia zaawansowane i elastyczne aplikacje, tworzenie harmonogramów w czasie rzeczywistym oraz planowanie scenariuszowe. Inicjatorem projektu była firma CETIN w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku i konieczność wdrożenia bardziej elastycznego niż stosowane dotąd rozwiązania.

Platforma IFS Cloud for Service Management wspomaga obsługę techniczną sieci oraz optymalizację kosztów obsługi klientów. Jej celem jest również poprawienie poziomu usług świadczonych na rzecz partnerów biznesowych i użytkowników końcowych, co pozwoli na dalsze obniżenie kosztów i poprawienie wskaźników biznesowych. Chmurowe rozwiązanie IFS do planowania i obsługi technicznej umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie zasobów.

To zasługa m.in. funkcji tworzenia harmonogramu pracy w czasie rzeczywistym i automatycznego przydzielania zadań 2000 mobilnych pracowników technicznych na podstawie analizy danych krytycznych, takich jak optymalna trasa dojazdu i kompetencje konieczne do wykonania określonego zadania.

Platforma IFS Cloud pozwoli nam zapewnić lepszą obsługę klientów: zarówno przyłączanie nowych użytkowników, jak i prace związane z obsługą techniczną i naprawami mającymi wpływ na ponad 25 partnerów hurtowych i milion podłączonych gospodarstw domowych. Wybór platformy IFS Cloud wiąże się ściśle z naszym dążeniem do świadczenia usług na jak najwyższym poziomie, co dla wszystkich w CETIN ma kluczowe znaczenie.

Petr Holý,

Director działu IT, CETIN

CETIN jest liderem branży telekomunikacyjnej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Świadczy usługi hurtowe w obszarze aktywnej i pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej. Wdrożenie platformy IFS Cloud umożliwi skuteczną analizę efektywności kluczowych decyzji na poziomie obsługi technicznej i napraw sieci wykonywanych przez mobilny serwis techniczny.

Ponadto, pracownicy CETIN będą mogli sprawdzać obsługę zleceń klienta końcowego, planowanie i wyznaczanie zadań pracownikom mobilnej obsługi technicznej w oparciu o dane krytyczne, oraz organizację obsługi w terenie na podstawie prawdopodobnych scenariuszy zdarzeń.

Jesteśmy dumni, że możemy wesprzeć CETIN w realizacji ambitnej strategii biznesowej, której kluczowym założeniem jest poprawa funkcjonalności poprzez wykorzystanie naszej platformy IFS Cloud. Planujemy nadal systematycznie zwiększać portfel klientów, a tym samym nasz udział w rynku telekomunikacyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej.

Glenn Arnesen

Prezes na region Europy Północnej i Środkowej, IFS

O Grupie CETIN

Grupa CETIN to czołowy hurtowy dostawca usług w obrębie aktywnej i pasywnej infrastruktury telekomunikacyjnej na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa CETIN powstała w wyniku rozdzielenia części infrastrukturalnej spółki O2 Czech Republic a.s. i trzech operatorów komórkowych działających pod marką Telenor w Europie Wschodniej. W ramach Grupy CETIN działa obecnie czterech operatorów CETIN w Republice Czeskiej, Bułgarii, Węgier i Serbii.

W portfolio Grupy CETIN znajduje się obecnie wysokiej jakości infrastruktura telekomunikacyjna, wszelkiego typu aktywa mobilnej sieci dostępowej, rozległa szkieletowa sieć światłowodowa i agregująca, jak również stacjonarna sieć dostępowa o wysokiej kapilarności. Portfel infrastrukturalny grupy pozwala zapewnić unikalne połączenie usług telekomunikacyjnych. Jesteśmy przygotowani na szybkie i kosztowo efektywne przejście na sieć 5G i światłowodową dla strategicznych najemców naszej infrastruktury i innych dostawców usług telekomunikacyjnych.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Teneum WMS wspiera obsługę procesów logistycznych

Wrocławski operator logistyczny, LogBox, szukał rozbudowanego narzędzia do zarządzania magazynem wysokiego składowania. Zdecydował się na wdrożenie systemu WMS Teneum, który został dopasowany do charakterystyki działalności przedsiębiorstwa oraz specyfiki jej operacji, co przełożyło się na znaczący wzrost efektywności pracy magazynu. O firmieLogBox jest operatorem logistycznym z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze e-Commerce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi w zakresie obsługi sklepów internetowych, magazynowania towarów oraz całościowej realizacji zamówień (zarówno detalicznych, jak i hurtowych), dystrybucji i transportu. Magazyn pełni także rolę centrum dystrybucyjnego, w ramach którego realizowane są procesy związane z eksportem, importem oraz dystrybucją marek własnych. Dynamiczny rozwój spowodował, że przedstawiciele firmy zaczęli poszukiwać nowych możliwości rozwoju, zwiększania efektywności i wzrostu. Warto wiedzieć, że głównym klientem LogBox jest Gunfire (GF Corp) – jeden z największych dostawców replik broni w Europie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje na rynku ponad 15 lat i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej Air Soft Guns (ASG), części i akcesoriów, sprzętu do survivalu oraz militariów. W swoim portfolio GF Corp posiada wiele rozpoznawalnych w branży marek. Poza tym firma rozwija własne brandy, które obok działalności handlowej, stanowią jeden z głównych elementów jej działalności. W tym momencie w jej ofercie znajduje się ponad 9 tysięcy produktów. Geneza projektuZe względu na szybki rozwój i nowe wyzwania firma LogBox poszukiwała systemu informatycznego, które odpowiadałoby jej rosnącym potrzebom. Dotychczasowe rozwiązanie nie było odpowiednio dopasowane do modelu biznesowego związanego z realizacją usług fulfillment, a to blokowało intensyfikację działań. Przedstawiciele firmy szukali takiego oprogramowanie, które przede wszystkim pozwoliłoby usprawnić pracę magazynu, ale też uporządkować procesy komunikacji i rozliczeń z klientami przy uwzględnieniu wyjątkowej specyfiki branży fulfilment. Ostatecznie zdecydowali się na wdrożenie WMS Teneum. Cele projektu O konieczności wdrożenia nowego systemu zadecydowało kilka głównych czynników. Przede wszystkim przeprowadzka do nowego magazynu, chęć systematycznego zwiększania jakości obsługi klientów oraz plan rozszerzenia skali świadczenia usług fulfillment. Dla przedstawicieli LogBox kluczowa była możliwość dostosowania metod zarządzania procesami magazynowymi do zróżnicowanego charakteru zamówień (hurtowe, wielopozycyjne, jednopozycyjne), jak i indywidualnych oczekiwań poszczególnych klientów odnośnie do sposobu pakowania zamówień. Główne cele, które zdefiniowane zostały na początku projektu, to: integracja z systemem ERP (Comarch XL),zwiększenie wydajności w zarządzaniu magazynem, usprawnienie i zwiększenie kontroli wysyłek. RozwiązaniaPrace rozpoczęły się po przeprowadzeniu sprintu analitycznego. Pierwszym etapem projektu była integracja z dotychczas używanym systemem ERP. Proces ten był kluczowym krokiem milowym we współpracy i stanowił pierwsze duże wyzwanie.  Drugim etapem był projekt wdrożenia systemu WMS. Istotną okolicznością, która towarzyszyła pracom projektowym, a następnie uruchomieniu systemu, była przeprowadzka do nowego, znacznie większego magazynu. LogBox zmieniał lokalizację swojego centrum dystrybucyjnego tuż przed wdrożeniem WMS. Fakt ten stanowił wyzwanie, ponieważ oprócz oczywistych trudności logistycznych związanych z transportem towaru do nowej lokalizacji oraz jego odpowiedniego rozmieszczenia, wiązał się także ze zwiększaniem skali działania firmy oraz reorganizacją procesów magazynowych. Nowa przestrzeń to 3500 m2 powierzchni, wyposażonej w regały wysokiego składowania i antresolę, w której wydzielona została dedykowana strefa pakowania. Uruchomienie systemu WMS odbyło się równolegle z przeprowadzką.   W ramach projektu zaimplementowany został szereg rozwiązań, które znacznie usprawniły działanie przedsiębiorstwa. Wśród najważniejszych można wymienić: Multipicking – rozwiązanie umożliwiające obsługę wielu zamówień w tym samym czasie. Na bazie analizy struktury zamówień, oprogramowanie łączy je w ramach jednego zlecenia zbiórki dla magazyniera. Zastosowane rozwiązania usprawniły, kompletację zamówień, pozwoliły na znaczne przyspieszenie realizacji, a także spowodowały zmniejszenie ilości pomyłek w trakcie zbiórki towarów. Zamówienia jednopozycyjne – multipicking został rozszerzony o praktykę komplementacji zamówień jednopozycyjnych. To klasyczna kompletacja jednoprzebiegowa, polegającą na zbieraniu przez magazyniera wszystkich towarów razem bez podziału na zamówienia, które następnie są dzielone przez pakującego. W razie potrzeby (w okresach pików sprzedażowych, np. w okresie przedświątecznym lub podczas Black Friday) proces ten jest włączany przez kierownika magazynu. Dzięki zastosowaniu tego  rozwiązania pracownicy mogą w efektywny sposób realizować jednocześnie dużą liczbę zamówień, oszczędzając czas i zachowując wysoki poziom wydajności swojej pracy bez względu na liczbę zamówień. Zastosowanie tej metody pozwala na znaczne przyspieszenie procesu pakowania, który w tym modelu polega  na skanowaniu jednego produktu z puli zebranych, pakowaniu go i naklejaniu etykiety drukowanej przez system. Proces jest prosty i powtarzalny. Obsługa zamówień B2C i B2B w jednym magazynie – aby usprawnić jednoczesną obsługę zróżnicowanych zamówień, system WMS automatycznie dzieli je na części, zlecając ich równoległą realizację. System analizuje zamówienia w czasie rzeczywistym, dzieli je na strefy zbiórki, a następnie konsoliduje w procesie pakowania. Takie rozwiązanie pozwala przyspieszać realizację zleceń i porządkować procesy w magazynie obsługującym zarówno klientów detalicznych, jak i hurtowych, Panel pakowania – rozwiązanie, którego podstawową rolą jest uproszczenie i przyspieszenie procesu pakowania. Pełni również rolę drugiego punktu kontroli poprawności skompletowanych zamówień, a także łącznika między magazynem i spedycją. W jednym panelu rejestrowane są parametry, wpływające na koszty oraz specyfikację dostawy – waga towaru wraz z opakowaniem i wypełniaczami (na przykład w postaci założonego z góry narzutu 5% wagi towaru) oraz wymiary. W kolejnym kroku automatycznie drukowane są odpowiednie listy spedycyjne. Przyklejenie dokumentów na paczki zamyka proces obsługi zamówień w magazynie. W efekcie proces pakowania został przyspieszony, a błędy w zamówieniach wyeliminowane. Automatyczne rozlokowanie towarów – oprogramowanie zarządza rozmieszczeniem i relokacją towarów w sposób automatyczny tak, aby proces zbiórki towarów do wydania był możliwie jak najszybszy. Ewidencja zamówień wysyłki towarów oraz awizacja przyjęć według kartoteki asortymentowej danego klienta i jego bazy odbiorców / dostawców. Dedykowane analizy – system został wzbogacony o raporty analityczne, monitorujące przebieg pracy w magazynie oraz dostarczające szeregu cennych informacji na temat efektywności poszczególnych procesów i etapów kompletacji zamówień. Narzędzie stanowi wsparcie dla kierownika magazynu, pozwalając mu obiektywnie oceniać efektywność pracy. Optymalizacja czasu realizacji zamówień – oprogramowanie WMS pomaga badać ten wskaźnik, a także pokazuje jaki procent zamówień został zrealizowany w danym czasie. Parametr ten pozwala również dopasować zasoby ludzkie do prognozowanego poziomu sprzedaży. WMS, dzięki funkcjonalnościom typu multipicking czy obsługa zamówień jednopozycyjnych pozwala na realizowanie zakładanych celów biznesowych i KPI, które zakładają realizację 98% zamówień w mniej niż 24h. Monitorowanie wydajności pracy – system WMS wspiera monitorowanie wydajności pracy, co pozwala lepiej dobrać zespół, uwzględniając umiejętności konkretnego pracownika na danym stanowisku i efektywnie planować pracę z wyprzedzeniem. Efekty Wdrażając dedykowany system WMS Teneum, firma LogBox osiągnęła: istotny i dynamiczny wzrost wydajności realizowanych dziennie linii na poziomie 233% – z 1200 na 4000, wzrost ogólnej wydajności magazynu o 300%, skrócenie czasu realizacji zamówień do jednego dnia, nawet w okresach zwiększonego popytu, obniżenie poziomu braków w wysyłanych towarach z 2-3% do poniżej 0,5% linii wysłanych w danym miesiącu, zredukowanie czasu pracy magazynierów z trzech do jednej zmiany. Jak pokazują powyższe wyniki, LogBox znacznie poprawił efektywność i wydajność procesów. Pozwoli to na kontynuację intensywnych działań rozwojowych. Co więcej, firma zyskała otwartą przestrzeń do zwiększania jakości obsługi klientów, co z sukcesami realizuje.
Teneum-WMS-wspiera-obsługę-procesów-logistycznych
Logo firmy Sente
zweryfikowano

0/5

Sente

Poprawa efektywności - Koncentracja na efektach


Teneum X
Dolnośląskie
200 osób
Zobacz profil
Branża
Dystrybucja, eCommerce, Produkcyjna
Opis
Sente obecnie to ponad 200 osób – konsultantów i specjalistów. Siedziba firmy znajduje się we Wrocławiu, natomiast oddziały w Poznaniu, Rzeszowie i Starachowicach. ...
rozwiń