Intelligence

Active Intelligence – dane w czasie rzeczywistym

Active Intelligence

Dzisiejsze rynki nie stoją w miejscu, zmieniają się w mgnieniu oka. Dlatego, żeby odnieść sukces, organizacje przewidują, co się wydarzy. Jednak tradycyjna integracja danych nie jest przystosowana do strumieniowego przesyłania danych w czasie rzeczywistym. Ani do zautomatyzowanego potoku danych analitycznych. A to sprawia, że dostarczanie informacji w odpowiednim momencie jest prawie niemożliwe.

Wizją Qlik jest Active Intelligence, czyli stan ciągłej inteligencji, w którym aktualne dane w czasie rzeczywistym wyzwalają natychmiastowe działania. W przypadku integracji danych oznacza to wyjście poza codzienne odświeżanie danych. Dzięki aktywnemu, kompleksowemu potokowi danych. Obejmuje on dynamiczne treści i logikę biznesową i dostarcza odpowiednie dane do właściwych osób niemal natychmiastowo.

Dzięki Active Intelligence, użytkownicy i organizacje rozwijają wartości biznesowe na nowe sposoby. Szybciej reagują na zdarzenia i trendy w swojej działalności. Dostosowują strategię, procesy, a nawet produkty do danej sytuacji. Współdziałają w nowy sposób wokół danych. Wszystko to składa się całościowo na lepsze wyniki.

Dlaczego nie ma przepływu danych?

Obecnie w większości organizacji dane są traktowane po macoszemu. Na początku, zespół pobierający dane zbiera surowe dane i przenosi je do repozytorium. Następnie przekazuje je – bez żadnej współpracy czy komunikacji – drugiemu zespołowi, który je przekształca. Kiedy dane są gotowe do analizy, przekazywane są do grupy BI lub analitycznej, znowu bez zaangażowania we współpracę. Ten brak koordynacji prowadzi do problemów – takich jak zapytania o dane, których wypełnienie zajmuje dużo czasu, nieodpowiednie zarządzanie oraz brak optymalizacji danych pod kątem konkretnych potrzeb.

Aby stać się naprawdę elastycznym, należy ustanowić ciągły przepływ danych od momentu ich pojawienia się w organizacji, aż do trafienia na platformę analityczną.

analiza-danych-plik1

Przewaga Active Intelligence nad tradycyjną integracją danych

Rozważmy trzy aspekty integracji danych:

analiza-danych-plik2

Przenoszenie danych w czasie rzeczywistym.

Tradycyjnie, dane są dostarczane w transzach. Czy to raz w tygodniu czy raz dziennie, dane są pobierane zgodnie z wcześniej ustalonym harmonogramem. Z kolei Active Intelligence wykorzystuje model push, w którym dane są replikowane i propagowane za każdym razem, gdy dochodzi do zmiany, zwanej również zdarzeniem. Zamiast czekać do wcześniej wyznaczonego momentu, technologia CDC (Change Data Capture) zapewnia ciągły strumień aktualizacji w czasie rzeczywistym.

Tradycyjne rozwiązania ograniczają również to, z jakich danych można drążyć, jakiego rodzaju danych można używać, gdzie można umieścić te dane i jakie narzędzie analityczne można zastosować. Natomiast Active Intelligence umożliwia replikację dowolnych danych, z dowolnego źródła i do dowolnego celu – w tym do dowolnego narzędzia BI. Nigdy nie powinieneś być ograniczony przez konkretnego dostawcę lub chmurę.

Automatyzacja przepływu danych na każdym etapie.

Active Intelligence radykalnie przyspiesza tempo przepływu danych poprzez automatyzację procesów wykorzystywanych do ich przenoszenia. Modele hurtowni danych nie są tworzone ad hoc, bez uwzględnienia tego, jak dane będą wykorzystywane później. Zamiast tego rozwiązanie do integracji danych bardzo szybko automatyzuje transformację opartą na modelu w celu stworzenia struktur gotowych do analizy.

Rozwiązuje również problem przesuwania się danych. Gdy zmianie uległ nie tylko plik źródłowy, ale również sam model, narzędzia automatyzacji mogą natychmiast odzwierciedlić tę zmianę w celu. A co z klasyfikacją danych? W tradycyjnych rozwiązaniach może być ona chaotyczna – niektóre dane są klasyfikowane, a inne pomijane. Możesz też mieć dwa zestawy danych sklasyfikowanych w różny sposób, co powoduje, że połączenie ich powoduje zamieszanie.

Wszystkie zbiory danych są automatycznie rejestrowane i oznaczane w jednym katalogu.

Zarządzanie danymi w każdym miejscu.

Active Intelligence rewolucjonizuje również zarządzanie danymi – poprzez automatyzację całej operacji związanej z jakością danych.

Zamiast wymagać ręcznego profilowania i kontroli jakości, rozwiązanie do integracji danych przeprowadza automatyczne sprawdzenie polityk, a nawet sugeruje ich modyfikację. I zamiast zarządzać tylko na ostatnim etapie – co może być realizowane przez dowolną liczbę rozwiązań – rozwiązanie zarządza całością, od początku do końca.

A co z dostępem do danych? Active Intelligence oferuje całościowe bezpieczeństwo i ochronę danych poprzez automatyzację uprawnień dostępu – zarówno do danych, jak i działań, które mogą być na nich wykonywane – na każdym etapie.

Kompleksowe podejście do Active Intelligence.

Qlik posiada kompleksowy zestaw możliwości, aby aktywować cały proces: od surowych danych do użytecznych wniosków. Możesz skorzystać z połączonych możliwości w zakresie integracji i analizy danych – unikalnych na rynku – aby umożliwić wszystkim użytkownikom dostęp do danych, ich zrozumienie i działanie na nich.

analiza-danych-plik3

Zorientowanie na działanie w Qlik.

W ramach Qlik Data Integration znajdziesz możliwości, które pozwolą Ci rozwiązać i ustanowić każdy aspekt Active Intelligence.

analiza-danych-plik5

Dlaczego warto wybrać Qlik?

By konkurować w gospodarce cyfrowej, musisz mieć dynamiczną relację z informacjami, które odzwierciedlają to, co dzieje się w tej chwili, w Twojej firmie i na rynku. Qlik Active Intelligence Platform to jedyna platforma, która pomaga Ci uwolnić, znaleźć, zrozumieć i zaufać swoim danym, abyś mógł działać na nich w czasie rzeczywistym.

Z Qlikiem:

  • W czasie rzeczywistym dostarczysz zaufane, gotowe do analizy dane,
  • Wykorzystasz dane do każdej decyzji biznesowej,
  • Współpracujesz ponad barierami, łącząc producentów i konsumentów danych,
  • Dostarczysz wszystkie powyższe rozwiązania na elastycznej, wielochmurowej platformie, która jest skalowalna – bez obawy o uzależnienie od dostawcy.

Dzięki Qlik, znacznie przyspieszysz odkrywanie i dostępność danych w czasie rzeczywistym. Dane są gotowe do analizy w wybranej przez Ciebie chmurze poprzez automatyzację strumieniowania danych (CDC), udoskonalanie, transformację i katalogowanie.

Źródło: Qlik.com

 

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Nie ma tutaj jeszcze żadnego komentarza, bądź pierwszy!

Napisz komentarz
Dodaj komentarz

Przeczytaj również:

Jak zapakować zamówienie, żeby klienci chcieli wrócić do Twojego sklepu online?

Sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki nie tylko przekładają się na opinie klienta o sklepie online. Zgodnie z prawem za bezpieczeństwo przesyłki, jej przypadkowej utraty lub uszkodzenia w trakcie transportu do klienta odpowiada właściciel sklepu internetowego. Dotyczy to nawet sytuacji, gdy do jej uszkodzenia doszło z winy profesjonalnego przewoźnika. W sytuacji uszkodzenia przesyłki przez firmę kurierską, klient składa reklamację do sprzedawcy. Skoro to sklep zleca dostawę, wiec to na nim spoczywa obowiązek dochodzenia roszczeń od firmy kurierskiej. Jak wynika z danych zebranych przez Przesylarka.pl, aż 3 na 1000 przesyłek uległo uszkodzeniu w transporcie kurierskim w 2022 roku. Dlatego chcąc uniknąć niezadowolenia klienta i kłopotów z reklamacją warto zadbać również o odpowiednie i estetyczne zapakowanie zamówienia. Proces pakowania zamówień Pakowanie przesyłek to złożony proces, na który składa się wiele elementów. Najlepiej stworzyć dla niego specjalnie przystosowane miejsce zaopatrzone w odpowiednie do pakowania paczek materiały i przyrządy. Warto ustalić standardy, które wpłyną na spójny wizerunek marki. Jest to bardzo istotne, szczególnie gdy za pakowanie odpowiada więcej osób. Tworząc zasady warto zwrócić uwagę na: szybkość i prostotę pakowania i rozpakowania, możliwie najniższy koszt przesyłki, zabezpieczenie produktów przed zniszczeniem w procesie dostawy, podejście proekologiczne, zbudowanie relacji z klientem. Materiały wykorzystywane do pakowania przesyłek powinny również iść w zgodzie z profilem firmy, np. naturalne kosmetyki dobrze jakby były zapakowane w ekologiczne kartony i wypełniacze. Jak prawidłowo spakować zamówienie? Koszt materiałów wykorzystywanych do spakowania zamówienia ponosi sprzedawca, dlatego przy opracowywaniu standardów pakowania powinno towarzyszyć hasło umiar. Formę opakowania zawsze należy dostosować do specyfiki sklepu, wysyłanego towaru oraz wielkości gabarytowej zamówień. Zawsze należy pamiętać, aby: wielkość paczki była proporcjonalna do rozmiarów zawartości, użyć tylko niezbędnej ilości wypełniaczy, zabezpieczyć ostre krawędzie i delikatne przedmioty, odpowiednio oznakować paczkę zawierającą szkło, zakleić paczkę w taki sposób, aby uniemożliwić jej samodzielne otwarcie w transporcie. Jak wyróżnić się opakowaniem przesyłki? Opakowania przesyłek w e-commerce może dodatkowo pełnić formę reklamy i stanowić część brandingu firmy. Jest wiele sposobów na wyróżnienie się właśnie wyglądem paczki. W tym celu można wykorzystać: kartony z nadrukowanym lub naklejonym logo, taśmę klejącą z logo lub hasłem marki, papier pakowy z nadrukiem, próbkę produktu, kupon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, podziękowanie za zakupy w sklepie, instrukcję dotyczącą ponownego użycia opakowania. Estetyczne opakowanie opatrzone logo firmy oraz jakiś gratis, próbka, zniżka zawsze zostaną zapamiętane i docenione. Najczęstsze błędy popełniane przy pakowaniu zamówień Głównym błędem popełnianym przy pakowaniu zamówień jest wykorzystanie za dużych kartonów. Po pierwsze generuje to dodatkowe koszty, gdyż paczka zajmuje wtedy więcej miejsca na magazynie, wymaga użycia większej ilości wypełniacza i co najważniejsze cena przesyłki jest uzależniona od jej gabarytu. Inne błędy, na które trzeba uważać to: brak produktu w paczce – w trakcie kompletowania zamówienia zawsze należy dokładnie sprawdzić, czy wszystkie produkty trafiły do paczki, zniszczony produkt – wszelkie podatne na zniszczenia artykuły należy dodatkowo zabezpieczyć, zbyt dużo wypełniacza – użycie nadmiaru wypełniacza sprawi, że klient będzie musiał poradzić sobie z dodatkową ilością śmieci, nadmiar taśmy klejącej – oprócz kwestii estetycznej trzeba mieć na uwadze, że nadmiernie oklejone przesyłki trudniej będzie otworzyć i niechcący można uszkodzić produkty w środku. Choć możliwość otrzymania zamówienia do 12h jest w stanie zmotywować aż 87% klientów do dokonania zakupu, to na ich opinie o sklepie i decyzji o powrocie wpłynie także sposób spakowania zamówienia oraz wygląd paczki. Warto się postarać, bo jak pokazują badania opublikowane przez Small Business Trends, prawdopodobieństwo kolejnej sprzedaży do obecnego klient wynosi aż 60-70%, podczas gdy do nowego tylko 5–20%. Humansoft e-commerce – Twoja sprzedaż online na wyższym poziomie Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak system ERP – pracujący na wspólnej bazie danych ze sklepem internetowym i platformą B2B oraz zintegrowany z BaseLinkerem i popularnymi marketplace’ami (Allegro, Amazon, eBay, Empik, Erli itp) – może zrewolucjonizować Twoje działania sprzedażowe on-line, zapraszamy do kontaktu.
Jak-zapakować-zamówienie_-żeby-klienci-chcieli-wrócić-do-Twojego-sklepu-online
Humansoft_logo_stopka
zweryfikowano

5/5(1 głosy)

Humansoft

Producent systemu ERP, dostawca BI


HermesSQL
Mazowieckie
50 osób
Zobacz profil
Branża
Automotive, Budownicza, Chemiczna, eCommerce, Elektronika, Metalurgiczna, Produkcyjna, Spożywcza FMCG, Usługi
Opis
Jesteśmy producentem i dostawcą systemów zarządzania ERP i BI oraz aplikacji mobilnego magazynu WMS, sklepu internetowego, platformy B2B i EDI....
rozwiń