Wiesz już, jak wspiera e-biznesy BaseLinker? Dowiedz się, jakie możliwości otwiera przed właścicielami e-sklepów platforma BaseLinker zintegrowana z enova365 – systemem ERP. e-commerce z takim zapleczem sprawniej obsłuży zamówienia, zredukuje koszty i łatwiej dopasuje się do potrzeb odbiorców.

ERP dla e-commerce – dlaczego warto go mieć?

System ERP to zintegrowane narzędzie do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa, obejmujące takie funkcje jak zarządzanie finansami, magazynem, procesami sprzedażowymi i analityką. W kontekście e-commerce system ERP może stanowić rdzeń Twojego biznesu, centralizując dane i procesy, co pozwala na lepsze zarządzanie nimi i większą kontrolę. Oto kilka powodów, dla których warto zainwestować w system ERP dla e-commerce.

  • Integracja z platformami sprzedażowymi – dobry system ERP umożliwia łatwą integrację z popularnymi platformami e-commerce. To kluczowe dla efektywnego zarządzania biznesem, bo agreguje dane z różnych kanałów sprzedaży i umożliwia szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby rynku.
  • Zarządzanie magazynem – aktualne dane magazynowe są niezbędne, aby uniknąć sytuacji, w której produkt jest dostępny w sklepie internetowym na stronie www, ale brakuje go w magazynie. System ERP monitoruje stany magazynowe i automatycznie informuje o zbliżających się brakach w asortymencie, co pozwala na szybkie reagowanie i dostosowanie się do potrzeb klienta. Żeby strona www odzwierciedlała stany magazynowe wystarczy kilka kliknięć.
  • Automatyzacja fakturowania – dzięki automatyzacji procesów takich jak fakturowanie, księgowanie i obsługa zamówień, czas realizacji zamówień skraca się znacząco. To przyspiesza obrót towarami i zwiększa satysfakcję klienta przez szybką dostawę.
  • Analiza i raportowanie danych – zaawansowane funkcje analityczne w systemach ERP stanowią dla sprzedawców e-commerce nieocenione narzędzie do monitorowania kluczowych wskaźników efektywności, znanych jako KPI.

Z powyższego wynika jasno, że wprowadzenie systemu ERP w e-commerce może przynieść znaczące korzyści, takie jak oszczędność czasu, obniżenie kosztów i zwiększenie wydajności. Sprawdź, jak usprawnić zarządzanie e-commerce dzięki BaseLinker i zintegrowanemu z nią systemowi ERP.

BaseLinker jako platforma wspierająca e-commerce

Żeby zobrazować sposób, w jaki BaseLinker wspiera e-commerce, zacznijmy od wyjaśnienia pojęcia platformy integracyjnej. Platforma integracyjna to system, który pozwala na zarządzanie ofertami, zamówieniami i wysyłkami z wykorzystaniem wielu systemów e-commerce i spedytorów. Użytkownik platformy z jednego miejsca zarządza zamówieniami, które spływają z wielu różnych systemów e-commerce – sklepów internetowych, serwisów aukcyjnych, platform marketplace. 

Platforma integracyjna umożliwia wystawianie ofert w tych systemach oraz przetwarzanie spływających z nich zamówień, w tym zamawianie transportu. Fakturowanie, rozliczenie magazynu, ewidencja VAT i księgowa – to wszystko następuje w powiązanym systemie ERP.

E-biznes, korzystający z BaseLinker ma do dyspozycji system, integrujący różne platformy e-commerce i automatyzujący procesy. Odpowiednio skonfigurowany zapamięta przypisany do produktu cennik, szablon czy kategorię, zmapuje odpowiednie parametry i przypisze dodatkowe informacje – takie jak np. informacje o gwarancji, narzuconą marżę itp. 

BaseLinker pobierze także zamówienie, odnotuje poprawną wpłatę, a zamówienia wymagające dodatkowej uwagi przeniesie do osobnego statusu, dzięki akcjom automatycznym. Z drugiej strony, dla pozostałych zamówień wystawi fakturę i nada przesyłkę w systemie kuriera poprzez API, prześle wybrane dokumenty do podłączonej w chmurze drukarki, a następnie wyśle do klienta wiadomość SMS lub e-mail z podziękowaniem za zakupy wraz z linkiem do śledzenia przesyłki i załącznikami – np. fakturą. W treści wiadomości może znajdować się również link do indywidualnej strony zamówienia, gdzie zebrane będą wszystkie potrzebne klientowi informacje.

Oto co dokładnie oferuje BaseLinker:

  • integracje z ponad 100 najpopularniejszymi platformami marketplace – m.in. Allegro, eBay, Amazon, eMAG;
  • integracje z ponad 50 platformami sklepów internetowych – m.in. PrestaShop, Shoper, WooCommerce, Magento, ShopGold, SkyShop, IAI, ClickShop,  Shoplo;
  • ponad 120 kurierów, brokerów oraz operatorów logistycznych oferujących wysyłanie przesyłek w Polsce i na świecie;
  • ponad 400 hurtowni;
  • 24 popularne programy księgowe;
  • 4 drukarki do drukowania w chmurze – BaseLinker Printer, PrintNode;
  • aplikacje do drukowania paragonów „Paragony – Drukarka Fiskalna”;
  • aplikacje do wspierania komunikacji i kontaktu z klientem – Responso, Slack, Thunderbird, Freshdesk, Zendesk;
  • 12 aplikacji do wysyłania SMS-ów do klientów – ClickSend, SendSMS, SerwerSMS;
  • ponad 5 zewnętrznych aplikacji od dostawców usług fulfillmentowych – Completio, Dextrum, InPost Fulfillment.

Zintegrowany z BaseLinker jest także system ERP enova365. Jakie możliwości otwiera przed przedsiębiorcami taka integracja wyjaśniamy poniżej.

enova365 i BaseLinker – integracja na miarę potrzeb e-biznesu

Moduł enova365 e-Sklepy umożliwia współpracę enova365 z platformą integracyjną BaseLinker. Jedna instalacja enova365 może współpracować z wieloma systemami e-commerce. Moduł pozwala na wykonywanie następujących czynności:

  • definiowanie platform integracyjnych, z którymi instalacja enova365 będzie współpracować – każda z nich może mieć własny zestaw parametrów dotyczących integracji, 
  • wysyłanie do platformy towarów ze zdjęciami oraz przypisanie ich do grup – innymi słowy, wysyłanie towarów odbywa się łącznie z synchronizacją grup towarów,
  • pobieranie towarów z platformy i ich parowanie z towarami w enova356 lub ich dodawanie do bazy enova365,
  • wysyłanie stanów towarów w magazynach określonych w konfiguracji platformy,
  • pobieranie zamówień z platformy i aktualizacja ich statusów – podczas pobierania zamówień następuje automatyczne zakładanie kart kontrahentów, jeśli są nimi firmy z NIP-em,
  • pobieranie z platformy informacji o przesyłkach powiązanych z zamówieniami.

Powyższe czynności mogą być wykonywane automatycznie za pomocą Harmonogramu Zadań z wykorzystaniem gotowych definicji zadań globalnych, zawartych w pakiecie instalacyjnym.

Czytaj także: Harmonogram Zadań w ERP − jak może usprawnić procesy w firmie?

Logika wymiany danych między enova365 i platformą integracyjną

Jeżeli zastanawiasz się, jak integracja BaseLinker i systemu ERP działa w praktyce, na schemacie poniżej przedstawiliśmy logikę wymiany danych pomiędzy enova365 i platformą integracyjną. 

Z enova356 do platformy są wysyłane towary ze zdjęciami, stany magazynowe, grupy towarów. Towary i grupy mogą być definiowane osobno w obu systemach, a następnie parowane za pomocą przeznaczonych do tego czynności. Z platformy pobierane są zamówienia wraz z danymi zamawiających oraz dane o przesyłkach.

Podstawowy proces obsługiwany przez integrację polega na przetwarzaniu zamówienia złożonego w serwisie sprzedażowym, powiązanym z platformą integracyjną. Obsługiwany jest również proces pomocniczy polegający na wysłaniu towaru do platformy, w której dalej wystawiane są oferty na ten towar.

Jak w praktyce przebiega obsługa e-commerce w systemie enova365, zintegrowanym z BaseLinker?

Wszystkie czynności związane z obsługą zamówień wykonasz w enova365 z poziomu listy Zamówienia Od Odbiorców

Jeżeli chcesz pobrać nowe zamówienia z platformy – wystarczy kliknąć Czynności / Platforma Integracyjna / Pobierz zamówienia. W każdym zamówieniu zobaczysz dwa numery obce: numer identyfikacyjny zamówienia z platformy BaseLinker, jak również z platformy źródłowej. Widoczne oznaczenia literowe są pobrane z symboli wskazanych w konfiguracji systemów zewnętrznych. 

W polu Cena zobaczysz wartości określone w enova365, a w polu Cena po rabacie widnieją wartości otrzymane z platformy. Oczywiście definicje wymiany danych możesz modyfikować według naszych preferencji. 

Z kolei na zakładce Kontrahent znajdziesz dane zamawiającego.

Jeżeli na portalu BaseLinker zostały nadane paczki, wówczas możesz pobrać informacje na ten temat poprzez Czynności / Platforma Integracyjna / Pobierz dane o przesyłkach. Szczegóły zostaną umieszczone w zamówieniu na zakładce Przesyłka. Znajdziesz tam numer listu przewozowego, nazwę spedytora i adres URL, jeżeli dany spedytor udostępnia ten adres platformie BaseLinker. Możesz też przejść pod ten adres, aby zweryfikować, na jakim etapie jest dana przesyłka.

Po utworzeniu faktury do zamówienia możesz ją wysłać do platformy, aby zachować jednolity wydruk dokumentów. Wystarczy wybrać Czynności / Platforma Integracyjna / Aktualizuj zamówienia.

To jak te czynności przebiegają w praktyce wyjaśnia Karol Rajda w poniższym wideo.

Kliknij to z enova365: Integracja enova365 z BaseLinker w praktyce

Jakie oprogramowanie e-commerce? Już wiesz!

Wiesz już, że integracja systemu enova365 z platformą BaseLinker umożliwia płynną wymianę informacji między tymi dwoma narzędziami. Pozwala na zintegrowane zarządzanie zamówieniami, stanami magazynowymi i produktami. Wśród niekwestionowanych korzyści należy wymienić: 

  • oszczędność czasu – automatyzacja procesów, takich jak pobieranie zamówień, zmniejszanie stanów magazynowych czy rozpoznawanie wpłat, pozwala pracownikom zaoszczędzić czas,
  • eliminacja błędów – dzięki automatycznym działaniom, np. nadawaniu odpowiednich statusów zamówieniom, minimalizuje się ryzyko popełnienia błędów,
  • kompleksowe zarządzanie – wszystkie zamówienia z różnych kanałów są obsługiwane w jednym miejscu.
  • synchronizacja danych – stany magazynowe i ceny produktów są automatycznie aktualizowane.

Żeby dowiedzieć się, jakie korzyści zyska Twój e-biznes dzięki korzystaniu z programu enova365, zintegrowanego z BaseLinker już dziś umów się na prezentację. Możesz także bezpłatnie przetestować demo systemu przez 14 dni.