Motywowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników to jedno z największych wyzwań dla specjalistów HR w czasach pracy zdalnej. Odpowiednio zaprojektowane i zrealizowane procesy oraz inicjatywy budują pozytywne doświadczenia zespołów. Przykładem firmy, która z sukcesem cyfryzuje HR, aby poprawić employee experience jest FRoSTA.
Według raportu Forrester Group zleconego przez SAP, w ciągu ostatnich dwóch lat niemal potroiła się liczba menedżerów HR, którzy twierdzą, że doświadczenia pracowników (EX) są najważniejszym aspektem ich strategii HR. Co więcej, w tym samym czasie budżety przeznaczane na wdrożenie rozwiązań EX zostały podwojone. Oznacza to, że organizacje na całym świecie coraz intensywniej implementują strategie i rozwiązania, które mają na celu kształtowanie pozytywnych warunków pracy. Jednym z przykładów tego typu organizacji jest FRoSTA.
Celem firmy jest zostanie cyfrowym wzorcem w sektorze mrożonej żywności do 2025 roku. Ostatecznie, to pracownicy FRoSTA pomogą wprowadzić tę zmianę, która pomoże w napędzaniu sukcesu firmy i wspieraniu zrównoważonego rozwoju. Do realizacji tej wizji, firma poszukiwała możliwości wdrożenia systemu HR, który pomógłby jej uzyskać lepszą przejrzystość potrzebną do zaangażowania pracowników w program cyfrowej transformacji i który będzie również wspierać pracowników w procesie przekształcania FRoSTA w ekologiczne i inteligentne przedsiębiorstwo.
Firma zdecydowała się na współpracę z SAP i Pentos AG, wybierając rozwiązanie SAP SuccessFactors. Dzięki niemu FRoSTA przyspieszyła procesy HR, zapewniając jednocześnie specjalistom HR dostęp do potrzebnych informacji w czasie rzeczywistym, także na urządzeniach mobilnych. Wprowadzono nowe, zautomatyzowane raportowanie oraz zdalne szkolenia.
– Aby transformacja cyfrowa zakończyła się sukcesem, potrzebne jest zaufanie i wsparcie ze strony pracowników. Rozwiązania SAP SuccessFactors pomagają nam zaangażować naszych pracowników i dać im odpowiednie narzędzia do wykonywania pracy w sposób najlepszy z możliwych – mówi Ben Windhorst, DTO i dyrektor IT FRoSTA.
Pracownicy są najważniejsi
Dzięki SAP SuccessFactors, FRoSTA zaoszczędziła nawet do 30 proc. czasu poświęcanego na rekrutację nowych członków zespołu, a 100 proc. z obecnych pracowników korzysta z cyfrowych materiałów szkoleniowych.
– Zrównoważony rozwój i cyfrowa transformacja to duże przewagi konkurencyjne w naszej branży. Musimy dbać o zadowolenie klientów, ale to tylko połowa wyzwania. Powinniśmy również zadbać o to, aby nasi pracownicy byli zadowoleni, zaangażowani i wydajni. W końcu to oni są prawdziwą siłą napędową naszego sukcesu. Transformacja cyfrowa to nie tylko technologia, ale także ludzie i kultura. Aby nasi pracownicy mogli towarzyszyć nam w tej podróży, musimy zrozumieć ich potrzeby i zdobyć ich zaufanie. Należy wspierać ich w zmianach procesów, systemów i technologii, ról i obowiązków zawodowych, możliwości i kompetencji – mówi Windhorst.
Wcześniej procesy HR FRoSTA w poszczególnych krajach były nieskoordynowane na poziomie międzynarodowym i w znacznej mierze oparte na papierowym obiegu dokumentów. Powodowało to wyraźne spowolnienie działań i brak przejrzystości. Zadowolenie użytkowników z istniejących narzędzi HR było ogólnie niskie, ponieważ nie oferowały one funkcjonalności i łatwości użytkowania, których większość pracowników – zwłaszcza młodsze pokolenia – oczekuje.
– Przykład FRoSTA pokazuje, że digitalizacja HR jest jednym z głównym procesów decydujących o sukcesie całościowej transformacji cyfrowej przedsiębiorstw. Odpowiednie narzędzia cyfrowe odciążają pracowników od mozolnych zadań administracyjnych i pozwalają spożytkować ich potencjał w innych obszarach kluczowych dla budowania efektywnych zespołów. Dziś działy HR powinny skupiać się na budowaniu employee experience i zapewnieniu pracownikom zdrowego balansu pomiędzy różnego rodzaju aktywnościami oraz mentalnego komfortu, a administrację niech pozostawią narzędziom cyfrowym – zauważa Katarzyna Rusek, członek zarządu i dyrektor HR SAP Polska.
Ostatnie komentarze