Pewnie dobrze już wiesz, że w internecie nie wystarczy po prostu “być”. Liczne innowacje, szybko zmieniające się trendy i nowe potrzeby kolejnych użytkowników wymagają czujności oraz dużej elastyczności. Natomiast funkcjonalność, atrakcyjny wygląd czy prędkość akcji wykonywanych na platformie to elementy, które mogą przyciągnąć potencjalnego klienta, ale równie dobrze go odstraszyć. Pytanie brzmi – jak uniknąć tego drugiego?
Jednym z kilku rozwiązań jest audyt, czyli spojrzenie z szerszej perspektywy na platformę przez zewnętrzny podmiot. Można w ten sposób przeanalizować wszelkie procesy zakupowe, a przede wszystkim zidentyfikować elementy, które należy usprawnić. Analiza odbywa się na kilku poziomach od technicznego, po wizualny, by w pełni zrozumieć relacje na linii klient-platforma i ustalić, co można zrobić, by wyniki były jeszcze lepsze, zasięgi rosły i przekładały się na większą liczbę zaangażowanych klientów i transakcji.
Co obejmuje przykładowy audyt platformy E-commerce?
- Prędkość i funkcjonalność
Sprawdzenie serwisu pod kątem szybkości ładowania treści oraz grafik, wyskakiwania okien, optymalizacji witryny pod różne urządzenia, jak i prędkości całej witryny, która powinna być na poziomie 70 dla urządzeń mobilnych i 90 dla desktopu według Google speed. - Analityka i działania marketingowe
Tutaj pod lupę wędrują treści, które są analizowane pod kątem unikalności, wykorzystania słów kluczowych, stosowania linkowania. Teksty i opisy powinny zawierać przydatne informacje, które nie tylko pozwalają na lepsze pozycjonowanie, ale także stanowią wartość dla czytelnika. - UX/UI – więcej niż przyjemny design
UX i UI odpowiednio skrojony do potrzeb platformy może okazać się kluczem do sukcesu. Sprawdzić należy wszystkie części tworzące “fasadę” sklepu, w tym także kolorystyka i wielkość oraz rozmieszczenie poszczególnych elementów, które zatrzymują użytkownika na dłużej.
Audyt w SalesTube powered by hmmh
Oczywiście ile firm, tyle możliwości wykonania audytu. Natomiast w Salestube powered by hmmh raport, który powstaje w wyniku naszego audytu można podzielić na dwie części:
1) Audyt UX, UI
2) Audyt techniczny/ kodowy
Po przeprowadzeniu audytu powstaje raport, który w obiektywny sposób wskazuje mocne i słabe strony obecnie działającej wersji platformy. Szczegółowa diagnoza techniczna oraz wizualna pozwala określić elementy, które wymagają modyfikacji (w obszarze estetycznym, użytkowym i technicznym). Analiza dostarcza także konkretnych wytycznych, informuje jakie działania warto podjąć, by poprawić jakość platformy, a tym samym zwiększyć konwersję i sprzedaż.
📢 Szczegóły wszystkich obszarów audytu oraz tego jak podchodzimy do tematu w SalesTube powered by hmmh, oraz z czego dokładnie składa się nasz raport, znajdziesz w e-booku, który niebawem opublikujemy. Aby tego nie przegapić, możesz zapisać się do naszego newslettera i pobrać nasz ostatni e-book GMP:
https://www.salestube.tech/ebook/google-marketing-platform-ebook-2/
Ostatnie komentarze