Branża motoryzacyjna jest jedną z ostatnich branż, które postanowiły przenieść swoje kanały sprzedaży do świata Internetu. Z raportu przygotowanego przez Santander Bank Polska, Mobile Institute i Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM) „E-commerce B2B – biznes w sieci. Perspektywa branży motoryzacyjnej – rynek części i napraw” wynika, że 39% dystrybutorów części i warsztatów samochodowych prowadzi sprzedaż internetową. Sektor motoryzacyjny jest mniej obecny w e-Commerce B2B niż średnia dla wszystkich badanych branż.
To dobry moment dla firm działających w branży na rozpoczęcie sprzedaży online. Nasz klient Diesel Centrum-Polska, który wdrożył rozwiązanie sprzedaży w modelu B2B i wykorzystał omnichannelowe podejście do biznesu opowiada o realiach branży automotiv.
Diesel Centrum-Polska Sp. z o.o. jest przedstawicielem jednej z włoskich firm Nova Ditex Srl, działającej na rynku wtryskowym od ponad 40 lat. DCP Sp. z o.o. działa na rynku od 1997 roku. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w sprzedaży części zamiennych aparatury wtryskowej silników Diesla, wyposażaniu warsztatów serwisowych, doradztwie technicznym i szkoleniach z zakresu nowoczesnych układów wtryskowych.
Brzmi skomplikowanie? I tak właśnie jest.
Firma ma wąską dziedzinę specjalizacji, co jest zaletą, gdyż nie ma rozbudowanej i rozdrobnionej konkurencji, ale także wadą, ponieważ potrzebna jest specjalistyczna wiedza techniczna o produkcie. Dlatego pracownicy firmy pełnią rolę doradców i ekspertów, co angażuje dodatkowo ich czas.
Platforma sprzedażowa
W 2019 roku Diesel Centrum-Polska wdrożyło u siebie rozwiązanie e-Commerce Standard w wariancie Wapro B2B. Uruchomienie platformy e-Commerce B2B było odpowiedzią na rosnące potrzeby partnerów handlowych oraz zmianę pokoleniową klientów końcowych, dla których Internet stał się naturalnym kanałem dokonywania zakupów.
Kim są klienci firmy Diesel Centrum-Polska?
To przede wszystkim warsztaty samochodowe i duże hurtownie, ale też i mniejsi klienci detaliczni. Klient szukał platformy, w której mógłby łatwo zaprezentować obszerną wiedzę branżową i techniczną o asortymencie.
Dlaczego Wapro B2B?
Klient szukał rozwiązania, platformy handlu hurtowego, która pozwoli mu na profesjonalne zaprezentowanie asortymentu i łatwiejsze obsługiwanie dużego grona swoich klientów. Co takie rozwiązanie musiało posiadać w swojej ofercie?
Nieograniczony dostęp do usług o każdej porze – szybką możliwość sprawdzenia stanu magazynowego i cen, o każdej porze 24/7. Warsztaty samochodowe podczas montażu czy naprawy są w stanie zweryfikować ilość magazynową poszukiwanego elementu, zarezerwować go u swojego dystrybutora i jednocześnie podać klientowi przybliżony czas dostawy oraz orientacyjną wycenę.
Dodatkowo, niezwykle istotne są strony prezentujące przedmiot sprzedaży – jego opis, zdjęcia czy szczegółowe informacje techniczne w formie załącznika do karty produktu. Każdy produkt jest unikatowy, ma indywidulane ceny dopasowane do konkretnego modelu, dlatego tak istotne jest, aby opis i zdjęcie, a także cechy produktu odzwierciedlały jego stan faktyczny.
Ważna rolę odkrywają Aktualności, w których przedsiębiorstwo informuje o aktualnych promocjach czy dostawach produktu.
Warstwa informacyjna platformy sprzedażowej dostarcza wiedzy produktowej i branżowej, dzięki czemu pełni funkcję doradczą, oszczędzając czas pracowników związany
z doradztwem.
Dlaczego Wapro B2B?
Zakup części zamiennych online wymaga specjalistycznej wiedzy, korzystania z profesjonalnych katalogów, dlatego wbudowany mechanizm do wysyłki newsletterów sprawdza się w branży naszego klienta. Informacje o nowościach, bestsellerachczy prezentowanie technicznych aspektów produktów w formie regularnych wysyłek newslettererowych zwiększają świadomość klientów o produktach i pełnią funkcję informacyjno-marketingową.
Możliwość szybkiej dystrybucji produktu do miejsca, gdzie jest on potrzebny, to jeden z najważniejszych czynników
przy sprzedaży online w branży motoryzacyjnej. Dlatego gotowa integracja rozwiązania e-Commerce z systemem magazynowo- sprzedażowym Wapro Mag gwarantuje niezawodność w realizacji zamówień.
Firma Diesel Centrum-Polska prowadzi sprzedaż wysyłkow z dostawą do 24 godzin. Integracje z InPostem, Orlen Paczka oraz licznymi kurierami pozwalają na doręczenie potrzebnego asortymentu w maksymalnie krótkich terminach.
Wapro B2B daje naszemu klientowi kontrolę nad polityką handlową i cenową, dzięki rozbudowanym funkcjonalnościom do tworzenia warunków cenowych.
Klientom końcowym platforma zapewnia stały dostęp do dokumentów sprzedażowych, takich jak: faktury, zamówienia, rozrachunki.
Możliwość pobierania faktur, przeglądania historii zakupów, korzystania z szablonów zamówień czy otrzymywania przypominających informacji o zbliżającym się terminie płatności za fakturę zapewnia efektywną współpracę z parterami biznesowymi.
Portal self-service dla klientów końcowych, który daje im tak wiele korzyści, odciąża pracowników firmy i pozwala im skupić się na indywidualnych potrzebach klientów.
Ostatnie komentarze