Wyszukiwanie głosowe to jeden z innych trendów, które dosłownie od jakiegoś czasu czekają. Alexa, Siri, Bixby, Google Assistant, Cortana, czy inne – od dawna są częścią naszego życia i zabezpieczyli swoje miejsce jako (prawie) niewidoczni współlokatorzy.

Zastosowanie tej technologii ma również wpływ na e-commerce. Według szacunków Juniper Research wyszukiwanie głosowe, czyli wyszukiwanie za pomocą asystentów głosowych, ma przynieść 80 miliardów dolarów sprzedaży w 2023 roku.

Co dla e-commerce oznacza trend zwiększania zakupów online za pomocą asystentów głosowych?

W szczególności dla SEO ma to wiele implikacji, które mogą pomóc im pozostać o krok przed konkurencją. Dzieje się tak, ponieważ zwiększone wyszukiwania głosowe zmieniają również odpowiednie słowa kluczowe. 70% wyszukiwań głosowych przez Asystenta Google jest wykonywanych w języku naturalnym. Stanowi to wyraźny kontrast z tradycyjnym wyszukiwaniem opartym na słowach kluczowych za pomocą przeglądarki Google.

Dzięki temu zadaje się więcej pytań i jest szansa na wygraną z tzw. słowami kluczowymi z długim ogonem. Ostatecznie jednak wyszukiwania głosowe są również konwertowane na tekst, więc po niewielkich zmianach najwyższa jakość i najtrafniejsze treści będą nadal dominować nad tymi, które są zoptymalizowane tylko pod kątem wyszukiwania głosowego. Jednak w przypadku podobnie „dobrych” treści ta optymalizacja może mieć decydujące znaczenie. 

Na podstawie https://blog.getbyrd.com/