Procesy zarządzania finansami można zoptymalizować. Oznacza to większą efektywność pracy księgowych i specjalistów ds. controllingu oraz lepszy dostęp do danych. Jaki jest na to sposób? Czy przy okazji można zadbać o procesy związane z wejściem w życie KSeF?
Duża ilość danych finansowych wymaga efektywnego agregowania, przetwarzania i wymiany między poszczególnymi działami firmy. Ma to szczególne znaczenie w przypadku organizacji o rozbudowanej strukturze, gdzie płynny przepływ informacji i sprawnie działające procesy biznesowe bezpośrednio przekładają się na efektywność zarządzania. Optymalizacja zarządzania danymi podnosi tę efektywność, jednocześnie zapewniając ogromne wsparcie dla operacyjnych księgowych i specjalistów ds. controllingu, pilnujących dyscypliny finansowej w przedsiębiorstwie.
Jak optymalizować zarządzanie danymi oraz finansami w dużych organizacjach, wspierając jednocześnie specjalistów, którzy muszą na co dzień mierzyć się z dużymi zbiorami danych i ich wydajnym przetwarzaniem?
Podczas organizowanego 26 czerwca webinaru TRIVA „Zarządzanie działem finansowo-księgowym w większej firmie. Ludzie. Technologia. Procesy.” doświadczeni eksperci podzielą się wiedzą na temat sprawdzonych sposobów na zwiększanie efektywności w działach finansowo-księgowych z perspektywy kadry zarządzającej.
O technologii i procesach porozmawiają:
Aleksandra Jabs – konsultant i wdrożeniowiec ERP ds. księgowości w inSolutions, wcześniej związana z księgowością. Zna z praktyki problemy oraz wyzwania towarzyszące cyfryzacji oraz organizacji pracy w większych zespołach finansowo-księgowych. W pracy korzysta z solidnej wiedzy księgowej, umiejętności skutecznej komunikacji i współpracy z zespołem programistów. Wie, jak rozmawiać z managerami oraz zarządem w zakresie cyfryzacji działów finansowo-księgowych.
Juliusz Tomeczek – od przeszło 25 lat związany z rynkiem zintegrowanych systemów zarządzania, a w szczególności z systemami klasy ERP. Wykładowca Akademii WSB. Specjalizuje się w systemach ERP, zintegrowanych systemach zarządzania oraz zarządzaniu projektami. Jako Dyrektor Produktu TRIVA od 2 lat popularyzuje wiedzę dotyczącą systemów ERP, współpracując między innymi z uczelniami wyższymi na terenie całej Polski.
Tematy, jakie zostaną poruszone podczas webinaru TRIVA „Zarządzanie działem finansowo-księgowym w większej firmie. Ludzie. Technologia. Procesy.”:
- Jak zoptymalizować dostęp do danych w dziale finansowym
- Automatyzacja obiegu dokumentów dzięki KSeF – nowe możliwości czy może nowe wyzwania?
- Precyzyjne dane dla strategii: oddzielenie finansów od controllingu
- Podsumowanie i kluczowe wnioski: optymalizacja zarządzania finansami i controllingiem
Kiedy duża ilość danych staje się dużym problemem
Dostęp do dużej ilości danych może stać się niemałym problemem, zwłaszcza w dużych organizacjach, w których każdy pracownik musi mieć wgląd do informacji niezbędnych do wykonywania swojej pracy. W związku z tym powstaje także ryzyko nieuprawnionego dostępu. Nadmiar danych i ich bezpieczeństwo stają się dużym wyzwaniem. Można mu sprostać wykorzystując specjalistyczne narzędzia oferowane przez system ERP TRIVA, posiadający zaawansowane mechanizmy kontroli uprawnień w systemie oraz nowoczesne kokpity zwiększające ergonomię pracy z dużą ilością danych.
– ERP TRIVA to rozwiązanie dla firm, które chcą zoptymalizować swoje procesy finansowe i księgowe, podnosząc jednocześnie poziom bezpieczeństwa i ochrony informacji. – mówi Juliusz Tomeczek.
Nowa rzeczywistość Krajowego Systemu e-Faktur
Wyznaczona na 2026 rok data wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur staje się bodźcem do reorganizacji obiegu dokumentów oraz przemodelowania wielu procesów w organizacjach. KSeF jest już motorem digitalizacji dokumentów i cyfryzacji przedsiębiorstw. Wyzwanie, jakim niewątpliwie jest przygotowanie się do tej rewolucji, daje też nowe możliwości. KSeF może uprościć codzienne operacje finansowo-księgowe, przynosząc wymierne korzyści całej organizacji. Jak to możliwe?
Podczas webinaru zostanie zaprezentowany mechanizm działania KSeF wraz z przykładowym obiegiem dokumentu w ramach modułu Workflow TRIVA, wspierającego przepływ procesu w ramach całej organizacji.
Finanse a controlling – strategiczny podział dla lepszych efektów
Oddzielenie planu kont – finansowego od controllingowego pozwala uzyskać bardziej precyzyjne informacje, niezbędne do podejmowania strategicznych decyzji w przedsiębiorstwie. Optymalizacja danych to wsparcie dla operacyjnych księgowych i specjalistów ds. controllingu, ale też klucz do bardziej efektywnej współpracy i lepszego zarządzania finansami w dużych firmach.
Webinar TRIVA to okazja do zaprezentowania planu kont z przygotowanym opisem analitycznym oraz działania tabeli przestawnej na danych z planu kont, z uwzględnieniem aspektów controllingowych.
– Dzięki nowoczesnym systemom informatycznym, jak ERP TRIVA, można połączyć funkcje księgowe z tymi związanymi z zaawansowaną analityką, co pozwala na strategiczne podejście do zarządzania finansami w firmie, a specjalistom pozwala skupić się na kluczowych projektach, które będą przynosiły organizacji długoterminowe korzyści. – podkreśla Juliusz Tomeczek
Zarządzanie finansami i controllingiem – optymalne rozwiązania na nowe wyzwania
Efektywne zarządzanie dostępem do danych oznacza bardzo duże wsparcie pracy działu finansowego. Nowoczesny system ERP TRIVA to odpowiedź na potrzeby księgowych i specjalistów ds. controllingu, którzy muszą mierzyć się z ogromną ilością obowiązków oraz wyzwaniami związanymi ze stale zmieniającym się polskim prawem.
Aleksandra Jabs i Juliusz Tomeczek znają te problemy z doświadczenia. Wiedzą, jak je rozwiązać przy wykorzystaniu odpowiednio dobranych rozwiązań, o czym powiedzą 26 czerwca podczas webinaru TRIVA „Zarządzanie działem finansowo księgowym w większej firmie. Ludzie. Technologia. Procesy.”
Link do rejestracji: https://akademia.triva.pl/webinar
myERP.pl jest partnerem medialnym wydarzenia.
Ostatnie komentarze