Integracja e-commerce z systemem ERP zyskuje coraz większą popularność wśród organizacji B2B, które chcą stworzyć efektywny kanał sprzedaży online. Dla większości firm B2B, funkcjonalny system ERP zapewnia współpracę różnych aplikacji do zarządzania przedsiębiorstwem, umożliwiając harmonijną realizację funkcji takich jak zarządzanie produktami, usługi IT, oprogramowanie do zarządzania zapasami czy magazynem.

Zintegrowane centrum dowodzenia

Integracja e-commerce z ERP pozwala na korzystanie z jednego, zintegrowanego centrum, które eliminuje rozproszone systemy i dostarcza dokładnych i niezawodnych danych dla kupujących online 24/7. Wpływ integracji e-commerce z ERP na organizację jest ogromny. Firmy, które wdrożyły zintegrowane rozwiązania e-commerce z ERP, średnio doświadczają:

  • 21% wzrostu współczynnika konwersji
  • 11% wzrostu liczby powracających klientów
  • 16% spadek błędów w zamówieniach
  • 67% wzrostu przychodów

Przyjrzyjmy się bliżej, jak można osiągnąć lepsze wyniki w sprzedaży online i utrzymać długotrwałe relacje biznesowe dzięki rozwiązaniu e-commerce zintegrowanemu z systemem ERP.

Jak działa zintegrowany portal ERP?

Skrócona wersja z wyjaśnieniem, że sklep online zintegrowany z ERP pozwala na współpracę systemu back office z front-endem w czasie rzeczywistym. Wymienione korzyści takiego rozwiązania, to.:

  • Zmniejszenie wprowadzania danych ręcznie
  • Usprawnienie tradycyjnych procesów manualnych
  • Dostarczenie informacji o stanie magazynu w czasie rzeczywistym
  • Aktualizacja informacji o stanie zapasów w czasie rzeczywistym
  • Poprawa doświadczenia klientów i zaufania do informacji online oraz marki
  • Uwolnienie czasu wewnętrznego, dzięki czemu zespoły mogą skupić się na klientach i długoterminowych strategiach sprzedaży

Czego szukać w zintegrowanym e-commerce z ERP

Wymienione kluczowe czynniki, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze rozwiązania e-commerce zintegrowanego z ERP, takie jak:

  • Wyeliminowanie pośredników dla uzyskania dokładnych danych w czasie rzeczywistym
  • Możliwość łatwej skalowania i rozbudowy możliwości zarobkowych
  • Funkcjonalność omnichannel zapewniająca znaczące doświadczenia klientów

Jak zintegrowane e-commerce z ERP dostarcza lepsze doświadczenia

Globalna pandemia i szerokie wdrożenie e-commerce na świecie doprowadziły do wyższych oczekiwań klientów. Doświadczenie klienta (CX) stało się istotnym elementem budowy sklepu internetowego, również dla organizacji B2B.

Integracja e-commerce z ERP pozwala wielu firmom zaoszczędzić czas i poprawić nie tylko podróż klienta, ale także relacje z nimi. Konkretne funkcje, w których oprogramowanie ERP może pomóc, zależą od rodzaju prowadzonego biznesu oraz zintegrowanego oprogramowania. Niemniej jednak, większość systemów ERP może zoptymalizować:

  • Składanie zamówień: Oprogramowanie ERP może wspierać proces składania zamówień poprzez automatyczne uruchomienie kolejnych kroków, takich jak obliczanie kosztów wysyłki czy tworzenie etykiet przesyłkowych.
  • Aktualizacje dla klientów: Zintegrowane z platformą e-commerce oprogramowanie ERP pozwala na automatyczne wysyłanie komunikatów do klientów, informujących np. o otrzymaniu zamówienia, wysyłce produktu czy opóźnieniu przesyłki.
  • Uproszczenie zmian: Sprzedaż online może być pracochłonna dla wielu firm, jednak oprogramowanie ERP może pomóc w zmianie cen w kategoriach produktów.
  • Szczegóły dotyczące zapasów: Gdy następuje zakup lub modyfikacja produktu, system ERP może automatycznie aktualizować liczbę dostępnych sztuk oraz informacje o produkcie. Dzięki temu klienci są na bieżąco, a zamówienia nie są składane na niedostępne produkty.

Automatyzacja procesów

Integracji ERP sprawia, że biznes online działa sprawniej. Działo się to na korzyść klientów, którzy zamawiają właściwe produkty, oraz pracowników, którzy mają więcej czasu na dążenie do wzrostu organizacji.

Korzyści płynące z integracji ERP z e-commerce Istnieje wiele korzyści wynikających z zintegrowanego e-commerce. W przypadku firm B2B, najczęściej wymieniane pozytywne zmiany obejmują:

  • Oszczędność czasu: Automatyzacja ERP eliminuje marnowanie czasu w kluczowych działaniach, takich jak obsługa klienta, ręczne wprowadzanie danych czy weryfikacja unikalnych układów cenowych. Dzięki integracji e-commerce z ERP, klienci mają dostęp do wszystkich informacji w jednym miejscu, pozwalając pracownikom skupić się na rozwiązywaniu bardziej skomplikowanych problemów.
  • Uproszczenie śledzenia zamówień: W czasach, gdy wiele osób obawia się kryzysu w łańcuchu dostaw, klienci chcą wiedzieć, gdzie są ich zamówienia i kiedy mogą się ich spodziewać. Rozwiązanie ERP aktualizuje dane dotyczące śledzenia zamówień i automatycznie powiadamia klientów o lokalizacji ich przesyłek.
  • Automatyzacja zadań księgowych: Automatyzacja pracy księgowej ogranicza miejsce na błędy ludzkie i pozwala na skonsolidowanie danych. Rozwiązanie ERP wspomagające księgowość może zapewnić, że Twoje przedsiębiorstwo każdego roku przedstawia prawidłowe dane do Urzędu Skarbowego, co zmniejsza prawdopodobieństwo błędów podatkowych.
  • Radzenie sobie ze wzrostem popytu: Jeśli Twoje przedsiębiorstwo dysponuje odpowiednim systemem ERP, nie musisz martwić się o wzrost sprzedaży lub ruchu e-commerce. Oprogramowanie ERP może nadal automatycznie świadczyć usługi bez potrzeby zatrudniania dodatkowego personelu. Bycie widocznym online pozwala również na zdobycie większej liczby potencjalnych klientów, tworząc bardziej znaczący przepływ dla Twojej kadry sprzedażowej.

Przyszłościowy wzrost

Jeśli uważasz, że jesteś gotowy do wdrożenia rozwiązania ERP dla swojego biznesu e-commerce, lub jeśli rozważasz zmianę platformy – Twój biznes online może rozkwitnąć. Dzięki automatycznym aktualizacjom stanu magazynu, śledzeniu zamówień i księgowości, zintegrowane rozwiązanie ERP może pomóc Ci podnieść sprzedaż online na wyższy poziom, nie zwiększając obciążenia pracowników.

Dla przyszłościowego wzrostu potrzebne są przyszłościowe rozwiązania – tutaj z pomocą przychodzi e-commerce zintegrowane z systemem ERP. Zapewnienie jak najbardziej płynnego doświadczenia online oznacza, że istniejący klienci i potencjalni nabywcy wiedzą, że mogą zaufać procesowi zakupu, co zachęca ich do budowania lub wzmacniania relacji z Twoim przedsiębiorstwem.