Postępująca w ostatnich latach cyfryzacja najmocniej objęła usługi księgowe. W przeprowadzonym przez Symfonię w 2021 roku badaniu dotyczącym poziomu digitalizacji wśród MŚP to właśnie księgowość znalazła się na pierwszym miejscu zdigitalizowanych obszarów – 67,5 proc. wskazań.

 Głównym powodem są z pewnością zyski, jakie niesie cyfryzacja – oszczędność czasu, kosztów operacyjnych, usprawnienie procesów finansowych.

Programy księgowe stały się oczywistością dla większości przedsiębiorstw. Analogicznym wyzwaniem, a zarazem wielką szansą dla firm jest korzystanie z rozwiązań chmurowych. Obecnie możliwość, ale w perspektywie kilkunastu miesięcy, ze względu na KSeF, konieczność.

Planowany system eFaktur wymusi na przedsiębiorcach przeniesienie operacji księgowych do strefy online.  Warto zatem rozważyć skorzystanie z rozwiązań chmurowych jak najszybciej, aby nie tylko obniżać koszty działalności, ale także przygotować się do nadchodzących zmian prawnych.

Stosowanie rozwiązań chmurowych jest szczególnie korzystne dla takich podmiotów jak m.in. biura rachunkowe. Obsługa różnych klientów, konieczność kontaktów z wieloma osobami, fizyczna odległość pomiędzy biurem rachunkowym a klientami generują koszty operacyjne, których łatwo uniknąć.

Odpowiednio dobrana usługa chmurowa pozwoli zgromadzić w jednym miejscu wszystkie dane i umożliwić dostęp do nich klientom bez ograniczeń czasowych i bez konieczności dostarczania dokumentów w wersji papierowej.

Jakie są najważniejsze korzyści z korzystania z rozwiązań chmurowych?

  • Optymalizacja procesów księgowania
  • Szybkie wystawianie faktur, a docelowo integralność z KSeF
  • Praca z klientem online
  • Oszczędność kosztów obsługi

 

Rozwiązanie chmurowe Symfonia eBiuro pozwala na bieżąco przeglądać, dodawać i księgować dokumenty. Funkcja OCR eliminuje konieczność ręcznego wprowadzania dokumentów, a dane są archiwizowane z zachowaniem najwyższych norm bezpieczeństwa. Współpraca online z klientami biur rachunkowych ułatwia komunikację, ale też pozwala klientom na wykonanie wielu czynności samodzielnie – od wystawienia faktury online z każdego miejsca i dodawania dokumentów kosztowych w postaci skanu, po monitorowanie płatności i wgląd w swoje rozliczenia.

Decydując się na przeniesienie relacji z klientami do chmury, warto brać pod uwagę takie udogodnienia, jak:

Elektroniczny obieg dokumentów – wymiana dokumentów z klientem odbywa się całkowicie w systemie, co oznacza koniec z przekazywaniem papierowych faktur.

Uporządkowane kartoteki dokumentów – przeglądanie i wyszukiwanie dokumentów jest możliwe po dowolnej frazie znajdującej się w dokumencie, dzięki wyszukiwarce z rozbudowanym panelem filtrowania.

Większa efektywność dzięki funkcji OCR – przetwarzanie jednego dokumentu w systemie zajmie zaledwie kilka sekund, dzięki czemu proces obsługi klienta jest znacznie szybszy.

Pomoc w księgowaniu dokumentów – księgowanie dokumentów w systemie działa w sposób automatyczny w oparciu o schematy księgowe.

Przekazywanie klientom rozliczeń podatkowych – wszystkie niezbędne rozliczenia dotyczące KPiR oraz ryczałtu wykonywane i przekazywane są klientom bezpośrednio w systemie.

Eksport danych do programów księgowych – integracja z programami księgowymi Symfonii, pozwala na automatyczny eksport danych z dokumentów sprzedaży i zakupu oraz import klientów do Symfonia eBiuro.