Jaka jest przyszłość eCommerce? Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym pytaniem, to trafiłeś we właściwe miejsce. Ten artykuł przechodzi przez wszystkie gorące tematy i trendy eCommerce, które obecni i przyszli właściciele firm eCommerce muszą znać. Czy będzie to technologia eCommerce, która zajmie centralne miejsce w przyszłości, czy też kluczowa cecha zachowania użytkownika, wszystko to znajdziesz tutaj.

Kapitalizacja na właściwym trendzie eCommerce może katapultować Twój biznes na wielkie wyżyny. Nauka daje ogromny wgląd w prawidłowe sposoby rozwoju platformy eCommerce. Amazon jest doskonałym przykładem zwycięzcy-wszystkiego, w tym ekosystemie. To może być lekka przesada, ale nie można zaprzeczyć dominacji Amazon w ekosystemie eCommerce. Sytuacja wymaga od Ciebie śledzenia najnowszych trendów i pozostania proaktywnym.

Szacuje się, że do 2022 roku globalny rynek e-commerce osiągnie niebotyczną wartość 5879,1 miliardów dolarów. To poważna liczba, ale zdobycie nawet małego kawałka tego tortu wymaga bycia na szczycie swojej gry. Musisz być w zgodzie z wszystkimi postępami technologicznymi oraz wymaganiami konsumentów.

Identyfikacja właściwego trendu e-commerce jest więc kolejnym dużym wyzwaniem, przed którym staniesz. Aby sprostać tym wyzwaniom, specjaliści eCommerce z Simform mogą pomóc Ci podążać za wznoszącą się falą trendów eCommerce.

Prześledźmy trendy eCommerce, które aktualnie kształtują przyszłść.

Obejmują one technologie, które przyciągają więcej kupujących, frameworki, które pomagają budować lepsze ekosystemy eCommerce i przyciągać więcej kupujących. Zebrałem również nowe strategie, które giganci eCommerce stosują dla bardziej efektywnego marketingu.

Mądrzejsze decyzje podejmowane przez AI pomogą zwiększyć sprzedaż

AI nie potrzebuje obrońcy, aby podkreślić swoje znaczenie dla przyszłości eCommerce. Wiele z wymienionych trendów w e-commerce ma związek z AI. Czy to wyszukiwanie głosowe, chatboty, czy nawet social commerce, AI wzmacnia je wszystkie.

Zwiększa wydajność i redukuje koszty: Big Data i Machine Learning (ML) są partnerami w zbrodni dla AI. To trio pomogło niezliczonym firmom zautomatyzować zadania, które w przeciwnym razie byłyby niemożliwe do wykonania ręcznie. Jak myślisz, w jaki sposób Amazonowi udaje się zmieniać ceny produktów 2,5 miliona razy dziennie? Z ludzkiego punktu widzenia byłoby to niemożliwe, gdyby udało im się przejrzeć tak ogromną pulę danych, a następnie wymyślić zmodyfikowane ceny produktów wszędzie tam, gdzie jest to konieczne.

Twórz mądrzejsze strategie dzięki analityce predykcyjnej: Analityka predykcyjna to tylko jeden ze sposobów, w jaki AI może okazać się owocną technologią dla eCommerce. Niektóre z jej innych gałęzi to analityka behawioralna, automatyzacja, zarządzanie zapasami i rozpoznawanie obrazu. To właśnie z powodu szerokiej gamy aplikacji wykorzystujących AI, oczekuje się, że do 2025 roku przychody z AI osiągną 36,8 miliardów dolarów na całym świecie.

Personalizacja w celu poprawy doświadczenia klienta i jego lojalności: Strateg eCommerce, Ed Kennedy, mówi:

Głównym sposobem, w jaki jest ona (AI) wykorzystywana, jest personalizacja. Personalizacja doświadczeń, które konsument widzi, gdy przychodzi na zakupy na Twojej stronie internetowej, jest zasilana przez uczenie maszynowe i AI w wielu wielu witrynach eCommerce.

Pasuje do wszystkich rozmiarów firm: firmy eCommerce, duże i małe, czerpią ogromne korzyści z wykorzystania AI. The North Face jest jednym z wiodących sprzedawców produktów do rekreacji na świeżym powietrzu, co stanowi świetny przykład organizacji, która poprawiła swoje doświadczenie klienta za pomocą AI.

Ich platforma jest zasilana przez IBM Watson, który pomaga odwiedzającym znaleźć odpowiedni produkt z ich ogromnego katalogu. Zadaje ona kupującym właściwe pytania, a następnie dostarcza odpowiednie wyniki. Innym przykładem jest Netflix: mówi się, że dzięki AI uniknęli rocznej straty w wysokości 1 miliarda dolarów.

Ze wszystkich starych i nowych technologii eCommerce, AI jest prawdopodobnie najważniejszą z trendów eCommerce.

Więcej metod płatności zmniejsza liczbę porzuceń koszyka

Zmniejsz ilość porzuceń koszyka dzięki większej ilości metod płatności: Karty kredytowe przez długi czas były synonimem płatności online, jednak pojawienie się takich sposobów płatności jak e-portfel, przelewy bankowe, karty przedpłacone, płatność za pobraniem i inne zmusiły platformy e-commerce do zintegrowania tych metod z ich platformą. Jakby tego było mało, kryptowaluty szybko zyskały popularność wśród internautów.

Ponieważ ponad 50% kupujących opuszcza aplikację, jeśli nie znajdzie w niej preferowanej metody płatności, warto dodać więcej trybów płatności, aby zmniejszyć wskaźnik porzuceń koszyka.

Więcej metod płatności prowadzi do poprawy doświadczenia klienta: Jeśli firma eCommerce chce dotrzeć na szczyt łańcucha pokarmowego, to nie może ignorować żadnej z dostępnych technologii płatności. Może to szybko okazać się trudnym zadaniem, ponieważ istnieje 140 metod płatności online dostępnych na platformach eCommerce. Im więcej opcji płatności zapewniasz, tym łatwiej jest klientowi kupić produkt.

Wybierz właściwe APM, aby zmniejszyć ilość pracy i zwiększyć sprzedaż: Musisz zidentyfikować odpowiednie Alternatywne Modele Płatności (APM) w oparciu o grupę docelową i inne istotne czynniki. Nie można również pominąć kwestii bezpieczeństwa w tej debacie, ale na szczęście większość APM posiada wystarczające zabezpieczenia.

Nowoczesne mechanizmy płatności stają się coraz bardziej popularne wśród kupujących. Tak bardzo, że można się spodziewać, że te metody płatności pozostaną w przyszłych trendach eCommerce przez długi czas.

Platformy i frameworki e-commerce dla różnych potrzeb

Jesteśmy zarówno błogosławieni, jak i przeklęci, że istnieje tak wiele sposobów, aby przejść o rozwoju eCommerce web. Od platform, które nie wymagają od dewelopera napisania ani jednej linijki kodu, po rozwój platformy eCommerce od podstaw, opcji jest mnóstwo.

Istnieją zmienne związane z każdym biznesem, które regulują optymalne strategie i procesy. Nie ma sensu dla małej firmy eCommerce rozwijać platformę zbudowaną na zamówienie. A jeśli spodziewasz się masowego skalowania w przyszłości, lepiej unikać ciężkiego uzależnienia od jednej platformy.

Oto krótki opis technologii i platform, które są obecnie w trendzie, jeśli chodzi o rozwój eCommerce.

Platformy

WooCommerce (26%), Shopify (20%) i Magento (9%) są tytanami świata eCommerce. Razem stanowią one ogromną część aktywnych stron eCommerce. Podstawowe różnice między tymi platformami są doskonałym wskaźnikiem tego, czego chcą firmy eCommerce w dzisiejszych czasach.

Jeden wspólny wątek wiążący wszystkie te platformy jest to, że może trzeba trochę pomocy z zewnątrz, jak biznes skaluje się i staje się skomplikowane. Tak, nawet w przypadku Shopify.

Simform może pomóc Ci w znalezieniu odpowiednich programistów i specjalistów eCommerce. Zajmuje się wszystkimi Twoimi potrzebami, od rozszerzenia istniejącego zespołu rozwoju eCommerce do zatrudnienia programistów eCommerce do stworzenia sklepu internetowego od podstaw.

Frontend

Nikt nie lubi powolnego interfejsu lub źle zaprojektowanego UI/UX. Frontend stał się bardziej kluczowy niż kiedykolwiek, a to samo dotyczy każdej strony eCommerce. Musi być on estetyczny i responsywny, aby zainteresować odwiedzającego.

Istnieje wiele ryb w morzu, jeśli chodzi o technologie frontendowe. Masz stosunkowo prymitywne opcje, takie jak HTML i JavaScript, a następnie są technologie, takie jak AngularJS i NodeJS dla większej wydajności i złożoności.

Backend

Niezawodna logika jest bezpośrednim problemem, kiedy backend eCommerce wchodzi w grę. Istnieje wiele technologii backendowych, od PHP do Pythona, które można wykorzystać w backendzie.

Zazwyczaj widzimy NodeJS lub Spring na backendzie stron eCommerce. Jednakże, jeśli spodziewasz się dużego ruchu na stronie, to Magento może być najlepszym rozwiązaniem. Jest oparty na PHP, ale doskonale dba o logikę. Solidna infrastruktura nie będzie nawet migotać, gdy wielkość ruchu idzie w górę i byłbyś w stanie zanegować przestoje z łatwością.

Doświadczenie i wiedza to dwie rzeczy, których będziesz potrzebował bez względu na to, jaki sposób rozwoju wybierzesz. Simform posiada oba te atrybuty i może pomóc we wszystkich Twoich potrzebach związanych z rozwojem eCommerce.

Lepszy UI/UX prowadzi do większej retencji klientów

Zatrzymaj więcej klientów dzięki lepszemu UI/UX: Pierwsze wrażenie jest trwałe, a 94% z nich jest związane z designem. To zabawne, jak technologie i platformy, o których mówiliśmy w poprzedniej sekcji, nawet nie wchodzą w grę, jeśli strona jest źle zaprojektowana.

Nie powinno być konieczne, abyś zdał sobie sprawę, że sukces ma w sercu podejście skoncentrowane na kliencie. Firmy takie jak Airbnb, Mint, Google, Uber, Apple, itd. zawdzięczają wiele ze swojego powodzenia projektom i strategiom zorientowanym na użytkownika.

UI/UX ma jeden z najlepszych zwrotów z inwestycji: Amazon zainwestował 100 razy więcej na customer experience w porównaniu do reklamy. Upewnili się, że odwiedzający nie zgubią się w gąszczu katalogów produktów i szybko znajdą to, czego potrzebują. Spersonalizowane sugestie jeszcze bardziej osładzają transakcję.

Lepsze projekty prowadzą do poprawy współczynnika konwersji: Sprawianie, aby odwiedzający zostawali dłużej na stronie i aby powracali na nią, to umiejętność, którą każdy chciałby posiąść w dzisiejszych czasach. Nieustannie kurczący się czas koncentracji uwagi sprawia, że jest to jeszcze cenniejsza zaleta.

Badania przeprowadzone przez Forrester sugerują, że bezproblemowy projekt UX może zwiększyć współczynnik konwersji o 400%. Dane takie jak te będą motywować firmy do większych inwestycji w UI/UX zorientowany na klienta.

Jeśli do tej pory nie skupiałeś się na lepszym UI/UX, to jest to idealny moment, aby zainwestować w projekt zorientowany na człowieka.

eCommerce poprzez media społecznościowe

Zdobądź więcej ruchu poprzez wykorzystanie mediów społecznościowych: Na świecie jest 3,5 miliarda użytkowników mediów społecznościowych, a handel społecznościowy pozwala na dotarcie do tej ogromnej puli potencjalnych klientów. Bez względu na to, jak dobrą stronę e-commerce stworzysz, prawie nigdy nie pobije ona wielkości ruchu na stronach mediów społecznościowych. Możesz spróbować przekierować część tego soku na swoją stronę internetową lub sprzedawać produkt na platformach społecznościowych.

W każdym razie, wykorzystanie platform społecznościowych powinno być istotną częścią Twojej strategii eCommerce. 87% kupujących twierdzi, że portale społecznościowe pomagają im w podjęciu decyzji o zakupie. Teraz możemy się tylko zastanawiać, co można osiągnąć dzięki pozytywnemu wizerunkowi w mediach społecznościowych.

Wykorzystaj pozytywne recenzje, aby uzyskać większą sprzedaż: Pozytywna recenzja na tych stronach może pomóc podnieść cenę produktu o 9,5%, podczas gdy współczynnik konwersji wzrasta o 133% dla kupujących mobilnych czytających recenzje na portalach społecznościowych. Ludzie są często zaintrygowani odkrywaniem nowych produktów na portalach społecznościowych. Do tego stopnia, że 55% konsumentów dokonało w ten sposób zakupu.

Rozszerz swój sklep na kanały społecznościowe: Kolejnym powodem, dla którego social commerce jest trendem eCommerce, jest jego zdolność do poprawy doświadczeń zakupowych omnichannel. Konsumenci mogą teraz kupować produkty bezpośrednio z serwisów społecznościowych i to za pomocą kilku kliknięć. W rzeczywistości, 30% konsumentów twierdzi, że wolałoby kupować produkty w ten sposób.

Sensownym rozwiązaniem jest więc wykorzystanie istniejących centrów online, takich jak Facebook czy Instagram. Bardziej znacząca rola mediów społecznościowych w przyszłych strategiach marketingowych eCommerce jest nieunikniona. I powinieneś wykorzystać to już teraz, aby uniknąć późniejszej gry w nadrabianie zaległości.