Pandemia COVID-19 przyspieszyła wiele trendów w handlu elektronicznym, w tym rozpowszechnienie doświadczeń związanych z handlem elektronicznym na urządzeniach mobilnych, często znanych jako handel mobilny.

Co to jest handel mobilny?

Handel mobilny lub m-commerce, to rodzaj handlu elektronicznego, który obejmuje zakup i sprzedaż towarów za pośrednictwem urządzenia mobilnego, takiego jak smartfon czy tablet.

Chociaż słowo „trend” wydaje się być krótkoterminowe, handel mobilny nie jest tylko chwilowym trendem. Według eMarketer, sprzedaż mobilna generowana ze smartfonów ma osiągnąć 432,24 miliarda dolarów tyko w 2022 roku.

Dlaczego Mobile Commerce?

Dzięki możliwości robienia zakupów za pomocą smartfona, klienci mogą uzyskać dostęp do szerszej gamy produktów, przeprowadzić badania produktów przed zakupem i robić zakupy w zaciszu własnego domu czy też w każdym miejscu, w którym akurat się znajdują.

Szybki rozwój zakupów mobilnych przyniósł właścicielom sklepów wiele korzyści. Teraz handlowcy mogą wysyłać klientom powiadomienia push SMS, gdy tylko są w drodze. Poza tym postęp technologii Wi-Fi i GPS utorował drogę właścicielom sklepów do dotarcia do klientów z bardziej spersonalizowaną i specyficzną dla lokalizacji treścią.

Handel mobilny dla sprzedawców

Biorąc pod uwagę potencjał handlu mobilnego dla firm, nic dziwnego, że coraz więcej marek szuka metod dostosowania się do tej gospodarki opartej na urządzeniach mobilnych.

Najważniejszym, ale pomijanym sposobem, jest stworzenie przyjaznego dla urządzeń mobilnych sklepu eCommerce poprzez wybór responsywnego projektu, optymalizację prezentacji produktu i uproszczenie procesu realizacji transakcji .

Platformy eCommerce już teraz oferują różnorodne integracje mobilne i funkcje, takie jak motywy responsywne na urządzenia mobilne, realizacja transakcji jednym kliknięciem i aplikacja mobilna — aby zapewnić klientom najlepsze wrażenia z zakupów.

Innym bardzo ważnym elementem jest całodobowa obsługa klienta. I tu doskonale sprawdzają się mobilne chatboty i wirtualna pomoc, które przejmują tę obsługę na siebie. Instalacja wtyczki chatbota jest prosta i działa na każdej stronie, bez względu na to, gdzie budujesz swój sklep eCommerce – na oprogramowaniu open source czy też platformie hostowanej.

Podsumowując

Każdy szanujący się „handel” powinien rozważyć rozwój handlu mobilnego, żeby się rozwijać i podążać za konkurencją. W tej chwili już każdy ma przy sobie smartfon i w razie potrzeby (chwili) może kupić to o czym właśnie pomyślał. Trzeba wykorzystać tę „cenną potrzebę zakupową” tu i teraz. Wasz przyszły klient nie wróci już do Was jeśli zorientuje się, że jego potrzeba nie została zaspokojona.