Zakładając swój pierwszy sklep internetowy zastanawiacie się zapewne jakiego oprogramowania użyć, żeby zrobić to od razu dobrze. Wybierając oprogramowanie, też powinniście zwrócić uwagę czy jest ono rozwojowe, a tym samym czy Twój sklep będzie rozwojowy. I wreszcie – czy będzie bezpieczny, bo to oznacza, że Twój biznes będzie bezpieczny. Dlatego tak szerokie grono zwolenników ma właśnie WooCommerce.  WooCommerce jest jedną z najpopularniejszych platform eCommerce na świecie. Ta wtyczka do WordPressa zamieni Twoją stronę w bardzo potężny, rozwojowy i bezpieczny  sklep internetowy.

Nie jest więc niespodzianką, że Automattic, firma stojąca za WordPressem, dodała tę udaną wtyczkę do swojego portfolio w maju 2015 roku. W przeciwieństwie do Shopify, Shoper i innych konkurentów, WooCommerce jest rozwiązaniem open-source. To oznacza, że jest darmowe do użytku osobistego i komercyjnego. Podobnie jak WordPress.

Nie obejmuje to domeny, hostingu, poczty elektronicznej, motywu, wsparcia itp. Innymi słowy, będziesz musiał/a wziąć pod uwagę dodatkowe wydatki. Większość z tych funkcji są zawarte bez dodatkowych kosztów w płatnych rozwiązań u konkurencji.

Jedną z przydatnych funkcji, która jest w WooCommerce jest to Payments – rozwiązanie do przetwarzania płatności. Dzięki temu klienci mogą kupować bezpośrednio na Twojej stronie, bez konieczności przechodzenia do zewnętrznego procesora płatności. Wszystkie transakcje mogą być również przeglądane i zarządzane z poziomu platformy. Nie ma żadnych kosztów konfiguracji, ani kosztów miesięcznych – tylko opłaty za przetwarzanie płatności transakcyjne, które różnią się w zależności od kraju i metody płatności. Na razie Płatności WooCommerce są dostępne w kilku krajach, chociaż ta lista stale rośnie.

Hosting

Korzystanie z dobrego dostawcy usług hostingowych zaoszczędza wiele kłopotów. Dlatego tak ważne jest, żeby przed wyborem dobrze sprawdzić naszego kandydata, z którym prawdopodobnie zwiążemy się kilka lat. Jest wiele firm na rynku. Zaczynając od Nazwa.pl, Home.pl czy Cyberfolks. Warto zwrócić uwagę jak długo dana firma jest na rynku, ile obsługują stron, rodzaje tych stron i czy są wśród nich również duże sklepy internetowe. Ważne, żeby zwrócić uwagę na to czy obsługują pakiety „WordPress + WooCommerce”.

Użyj profesjonalnego motywu

Stawiając swój sklep internetowy zwróć uwagę na wybrany motyw. Musisz pamiętać, że wybierając swój motyw musi on być kompatybilny z WooCommerce. Jeśli tak nie jest, nie trać czasu i szukaj dalej. Pamiętaj jednak, że nie wszystkie darmowe motywy współpracują z WooCommerce. Darmowe motywy mogą być świetne, jeśli jesteś programistą, ale jako nowicjusz napotkasz problemy. Świetnym źródłem dla motywów WooCommerce jest strona Themeforest. Ich motywy wspierają najnowszą wersję WooCommerce, co jest również istotne dla bezpieczeństwa i posiadają wsparcie premium, ale są płatne. Co prawda jest to jednorazowy koszt, ale warto poświęcić czas i oprócz wyglądu, przeczytać „technikalia”.

Bezpieczeństwo

Twój sklep musi być bezpieczny, dlatego jest to kolejny powód, aby użyć motywu premium i wykupić swoją „gwarancję” bezpieczeństwa. WooCommerce aktualizuje pliki szablonu w celu zagwarantowania standardów bezpieczeństwa. Najprawdopodobniej będziesz potrzebował/a dodatkowych wtyczek, żeby dodać nowe funkcje do swojego sklepu. Dlatego zawsze upewniaj się, że wybierasz bezpieczne wtyczki z dobrą oceną używane przez wielu użytkowników.

Stawiasz pierwszy sklep?

Stawiając swój pierwszy sklep internetowy powinieneś/aś dobrze wybrać oprogramowanie, które będzie służyło Ci przez wiele lat, ale które podobnie jak Twój biznes będzie się rozwijało. Sklep „stojący” na WooCommerce na pewno jest dobrym rozwiązaniem, pod warunkiem, że zostanie postawiony z tzw. „głową”. Zapewni Ci to nie tylko spokój, ale też rozwój.